Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2004 - 23:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner man en port uden at have adgang til firewallen

Hej

Jeg tror jeg sidder bag en firewall for der er kun 3 åbne porte. Da jeg gerne vil bruge bittorrent skal jeg have åbnet nogle porte.

Hvordan gør man det når jeg ikke kan komme til firewallen?
Avatar billede levithan Nybegynder
02. januar 2004 - 00:09 #1
så skal du kontakte systemadministratoren. hvis det er på et kollige eller firma tvivler jeg på de åbne op. måske du kunne uddybe lidt mere
Avatar billede levithan Nybegynder
02. januar 2004 - 00:09 #2
kollige = kollegie
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2004 - 00:14 #3
det er en andelsforening.. så det er da ikke helt umuligt... tænkte bare på om man kunne lave en eller anden softwareløsning på problemet, noget med at omdirigere et eller andet til at køre port 80... hvad ved jeg...
Avatar billede levithan Nybegynder
02. januar 2004 - 00:19 #4
hvordan er jeres netværk sat op?...

hvis det er med router skal der åbnes op for det det kan software somegl ikke gøre.... eller skal i logge på gennem en opstillet server?
Avatar billede levithan Nybegynder
02. januar 2004 - 00:21 #5
ellers må du tale /ansøge med andelsforeningen om der kunne blive lukket op for en eller et par porte. det giver self dårligere sikkerhed men nok ikke det vilde. de fleste husker nok aty få installeret en firewal på deres pcer
Avatar billede -zonic- Nybegynder
02. januar 2004 - 00:54 #6
det kan også løses vha. et lille program, der hedder HTTP-Tunnel...

Der intaster du bare adressen på serverens computer og dens port, så kører du dit internet igennem det lille program..

Det brugte jeg engang på vores skole, da de havde lukket for FTP port :-)

Dog er programmet ikke gratis, så hvis ikke du køber det, kan du kun føre 1.5kb/s igennem det :-/

http://www.http-tunnel.com/HT_Download_HTTPTunnel.asp