Avatar billede arnepedersen Forsker
01. januar 2004 - 16:40 Der er 1 løsning

Nicon collpix775, billeder med blåtone

Hej alle kloge – foto - hoveder! :o)
Jeg har et digitalt kamera ( Nicon collpix 775) som jeg ikke helt er tilfreds med. Jeg syntes at mine billeder bliver gengivet i en mørk, og lidt blå tone. Er der nogen af jer der har sådan et kamera, eller et Nicon der også gør det? Jeg kan rette noget op på det i mit billedbehandlingsprogram, men det skulle vel ikke være nødvendigt.
Jeg har en ide om det er noget med hvidbalancen, og hvis det er rigtigt vil jeg godt vide hvordan jeg eventuelt kan stille den. Jeg har en dansk brugervejledning, men jeg syntes ikke jeg rigtig kan se det.
Jeg overvejer at købe et nyt kamera, og tror Canon Ixus 400 kunne være et godt køb, er det rigtigt?
Jeg er også irriteret over der går så lang tid inden jeg kan tage det næste billede efter jeg har brugt blitzen. Er det bedre med Ixus 400?
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. januar 2004 - 23:24 #1
Lukker