Avatar billede Angelo Praktikant
31. december 2003 - 23:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man en side til at åbne i en frame

Jeg har lavet en side der består af 5 frames, og i mainframe skal følgende adresse åbnes
http://webtoolz.dk/readwebblog.asp?userid=126128
hvordan gør man det, så den åbner siden direkte?

På forhånd tak!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. december 2003 - 23:41 #1
<a href="#" onClick="parent.mainframe.document.location='http://webtoolz.dk/readwebblog.asp?userid=126128';return false">åben side</a>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2004 - 00:46 #2
Burde vel også virke:
<a href="http://webtoolz.dk/readwebblog.asp?userid=126128" target="mainframe">åben side</a>
Avatar billede Angelo Praktikant
01. januar 2004 - 17:10 #3
Hvor skal det sættes ind, og hvad skal der stå i "åben side" ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2004 - 17:12 #4
Linket placeres på den side, hvor man skal kunne åbne urlen. "åben side" erstattes af det du vil ha', folk skal kunne se og klikke på.
Avatar billede Angelo Praktikant
01. januar 2004 - 17:29 #5
Det virker ikke. Jeg vil ikke have et link folk kan klikke på, men at siden åbner uden et link. Hvordan får jeg inde i åden side, når jeg er inde i min index side, til at åbne i "http://webtoolz.dk/readwebblog.asp?userid=126128".
Jeg skriver i filnavn "http://webtoolz.dk/readwebblog.asp?userid=126128" og i filtype skriver jeg "forbehandlet html", og så siger jeg åben. så ser det hele ok ud i min index side, men hvis jeg gemmer og uploader, så husker den ingenting, hvordan får jeg den til det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2004 - 17:59 #6
hmm.. jeg ved ikke hvad det er du laver.. men her er en anden metode..
Klik på "Rammeside-HTML"-fanen nederest i vinduet. Find det sted hvor der står name="mainframe". På samme linie, skulle der også gerne være en src="et eller andet her".
Det skal du bare ændre til:
src="http://webtoolz.dk/readwebblog.asp?userid=126128"
Avatar billede Angelo Praktikant
01. januar 2004 - 18:48 #7
undskyld forvirringen. Det ser ud til at virke nu. se selv på www.risle.dk. nyt problem er opstået: Hvordan omdøber man en hel index side? lige nu skriver den "untitled dokument", og der vil jeg gerne have at der står risle.dk
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2004 - 19:04 #8
Kig i din index fil.. der skulle gerne stå:
<TITLE>untitled dokument</TITLE>
eller noget ligende.. du skriver bare risle.dk i stedet for "untitled dokument"..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2004 - 19:06 #9
Jeg kan se at der står: <title>Untitled Document</title>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2004 - 19:10 #10
Det ville msåke se pænere ud, hvis du skrev frameborder="0" i <iframe..> i højre frame.. der hvor man kan se beskederne..
Så fjerne man kanten..
Avatar billede Angelo Praktikant
01. januar 2004 - 20:23 #11
ok tak - jeg viste ikke at det var i ramme-html, man skulle gøre det. Tak for hjælpen:-) kom med svaret og få dine point:-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. januar 2004 - 00:30 #12
Her er et svar :)