Avatar billede eremitagen Nybegynder
30. december 2003 - 17:16 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

USB porten/driverne er ikke lige med

Min Compaq 5286 Presario Desktop fik jeg fået op igen; http://www.eksperten.dk/spm/444132
Tak til dem ”der bar og hjalp”!

Men USB porten/driverne er ikke lige med!

Har i et fif/sted hvor man kan finde sådanne drivers. Har travet rundt på www.compaq.dk samt lavet alverdens up-dates via www.microsoft.dk men ej lykkedes det.
Har kigget på Windows 2000, Windows XP og sågar også en Windows 98 CD, men øhe, synes ik’ jeg kan finde dem, (har måske tabt synet? * G *).

De updates der ligger på Compaq siten, virker lidt øhe ”hvad skal man dog vælge”; jeg tænker her på: http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml?reg=&cc=us&prodId=compaqpres93165&lc=en&plc=&softitem=Microsoft%20Windows%2098&sw_lang=en&pagetype=software

Maskinen ”ser kortet” (der er fabriksindbygget, sidder i fronten!), men står som ikke installeret/driver mangler, når jeg kigger i enhedshåndtering, den skriver: under Universel serial bus-controller, skriver den ”ikke-understøttet VIA USB-universel værtscontroller.
Jeg opdagede; det manglede da jeg skulle installerer en HP 1000 Laserjet der skal bruge USB porten.

Styresystemet blev et Windows 2000 Pro i dansk udgave. Helt nyinstalleret ”frisk fra fad”.
Nu er der så installeret Windows Offices 2000 pakken DK udgave, Norton antivirus og firewall.

Der er jeg nu!
Avatar billede eremitagen Nybegynder
31. december 2003 - 02:22 #1
Nogle forslag?
Avatar billede eremitagen Nybegynder
31. december 2003 - 10:22 #2
Måske vi skal have 15 point mere i posen? Er det; det?
Avatar billede zenze Nybegynder
01. januar 2004 - 14:15 #3
Kan du hos HP/Compaq se om det er USB 1.1 eller 2.0 så kan du jo bare hente én af driverne på denne side:
http://www.viaarena.com/?PageID=298
Avatar billede eremitagen Nybegynder
02. januar 2004 - 10:02 #4
Hejsa!
Det var da mystisk, har hentet dem begge ned, testet dem begge to. 1.1 og 2.0, men det virker ikke. Øv'ser! Andre forslag?
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 11:11 #5
50 Points, hvem kan hjælpe?
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 11:20 #6
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 11:34 #7
Checker lige, øjeblik. Ellers gør jeg lige det!
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 11:36 #8
Jeg skal vel blot vælge Express Installation ikke?
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 11:39 #9
Har du læst det der står på denne side: USB 1.0 support for Microsoft Windows users
http://www.viaarena.com/?PageID=298
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 11:47 #10
Bl.a. står der noget om at den enhed, du vil installere måske er for ny i forhold til controlleren og driveren!!!
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 11:55 #11
Hvis du ikke er begynd installation, så ville jeg downloade til harddisken og senere lave en slipstreamet Win2000 m. SP4 integreret. Det kan godt være at det lyder besværligt, men er du i gang  og følger du anvisningen punkt for punk, så er det ikke så svært, - og du kan ved nyinstallation klare det hele i en omgang:
http://www.3iii.dk/computer/W2Kboot.htm
http://old.bink.nu/bootcd/
http://old.bink.nu/bootcd/sliphf.htm
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 11:56 #12
Du er så også sikret mod orme, hvis du er tilsluttet nettet efter installation.
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 11:58 #13
Nr. 2 link er det, der er lettest at finde rundt i. Brug det!
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 12:00 #14
Jeg har benyttet metoden på en Win2000 CD, som IKKE var boot-bar og det virker bare.
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 12:05 #15
Hvis DIN Win2000 CD ikke er boot-bar, så hent bootfiles her:
http://home.online.no/~msols/bootfiles.zip
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 12:09 #16
Nu er SP4 fra Microsoft installeret og på, men "den er der ikke endnu"
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 12:10 #17
(Det er min Win2000) Købt og betalt.
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 12:11 #18
Så lige: 03/01-2004 11:55:21
Har hentet den ned og har installeret som sagt! vil nu prøve http://home.online.no/~msols/bootfiles.zip
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 12:13 #19
Men inden, er du sikker på man skal det?
Tænkte også på SP4 har den også også en f.eks. SP3,2, med? (Hvis det findes?)
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 12:20 #20
Opdateringerne bliver samlet i den sidste SP.
Du skal kun hente bootfiler, hvis din Win2000 ikke er boot-bar - og du skal kun bruge dem, hvis du lave den slipstreamede Win2000 CD.
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 12:22 #21
Lavede opdateringen direkte fra www.microsoft.dk - der er jeg nu. Hvad er næste trin?
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 12:23 #22
Jeg lææer lige det, som stå på den ViaArena side, jeg henviste til:
USB 1.0 Support for Microsoft™ Windows users

Through feedback in the forums and hundreds of emails over the years, we know that technical support hot lines for many peripheral (as in printer/scanner/camera etc) manufacturers, tell their customers to "update the drivers" or "update the controller". The VIA USB host controller, rev 5 or later refers to the version of the USB controller featured on your motherboard. The controller cannot be updated without updating your motherboard to a motherboard that has a later revision controller. The driver for VIA USB controllers are built into Microsoft operating systems which support USB. It is known as VIA Tech 3038 PCI to USB controller. This is inbuilt and cannot be updated. The advice you received to update the driver or controller, probably means that they recommend that you update the VIA Hyperion 4in1 drivers. Or the advice might mean that they recommend you to install the USB filter patch below. If you have been advised that you need revision 5 or later, but you have a revision older than 5, it may well be that the peripheral USB device you want to install is too new for your motherboard and therefore not compatible. If you suspect that might be the case, please ask for clarification from the manufacturer of the peripheral device.

Gå ind hos HP og se om de kan hjælpe dig med løsninger til din HP 1000 Laserjet
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 12:26 #23
Hvis de ikke kan hjælpe dig, så må løsningen være et USB PCI indstikskort - og så skulle der selvfølgelig stå "lægger" i forrige indlæg.
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 12:27 #24
Læste det nu godt, men synes jeg strander der lidt. Så muligheden er at gå til HP og se om der er hjælp. Prøver dette. Men kan den få en Compaq USB til at virke?
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 12:29 #25
zenze => ? Den forstod jeg ik' lige.
Men... jeg kan vel købe et nyt USB kort i morgen og sætte det i, og så bare koble det alm. fra. En skidt løsning, men en løsning er det vel eller? Ligger hunden begravet andet sted?
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 12:33 #26
Har du AIDA32 så du kan se hvilket chipset, dit bundkort har, ellers kan du hente programmet her:
http://www.aida32.hu/aida32.php
Programmet skal ikke installeres, kun pakkes ud, og så kan du åbne det ved at klikke på aida32.exe.
Gå ind under Motherboard og check hvilket chipset bundkortet har. er det Via, så download Via Hyperion 4in1 driverne og installer dem:
http://www.viaarena.com/?PageID=300
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 12:36 #27
Compaq og HP er fusioneret, så de MÅ kunne hjælpe dig:
http://welcome.hp.com/country/dk/dan/drivers.html
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 12:37 #28
Avatar billede zenze Nybegynder
03. januar 2004 - 12:40 #29
Jeg tror ikke du behøver at koble det gamle fra, hvis du sætter et USB kort i maskinen. Det nye du køber kan sagtens køre sideløbende med onboard-USB controlleren, og så får du også USB 2.0 understøttelse med det nye kort.
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 12:47 #30
Så "gør jeg det" skulle det virke?
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 13:53 #31
zenze => tak for hjælpen! Jeg fik det ikke lige løst, køber et nyt kort i morgen! Da du var den eneste der hjalp! får du dem alle sammen! Send lige et svar.
Avatar billede zenze Nybegynder
06. januar 2004 - 17:22 #32
Du skal ikke give point for et svar, som ikke har løst dit problem. Svar og tag point selv.
Avatar billede eremitagen Nybegynder
28. marts 2004 - 01:30 #33
lukket
Avatar billede eremitagen Nybegynder
28. marts 2004 - 01:34 #34
.