Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
29. december 2003 - 22:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af harddisk / Benchmark

Jeg har lige Krypteret min harddisk med det her prg.
http://www.securstar.com/products_drivecryptpp.php?XCARTSESSID=f228d7832934a2ce097a2f1448216f6c

Jeg har så testet min harddisk med Sisoftware Sandra før og efter ,, og før krypteringen fik jeg 38000 i score og efter fik jeg 20000 i score ,, ligeledes i PCmark 2002 scorede min harddisk 1100 og efter krypteringen scorede den 700... Alt tyder på min harddisk hår fået et ordentligt hak ned ad .. men i HD Tach 2.70 der er kun en minimal forskel i før og efter krypteringen....
Firmaet der har lavet krypteringsprogrammet siger at de giver 1-3% langsommere harddisk....
Lige en sidste ting ,, det tog min 5 minutter at flytte 2GB fra en partition til en anden hvis det er til nogen hjælp om min harddisk er langsom eller ej.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. december 2003 - 22:53 #1
Naturligvis koster det noget at kryptere.

1-3% lyder ikke af meget - det afhænger naturligvis af, hvilken algoritme de benytter, nøglestørrelse samt CPU kraften i maskinen.

Du kan downloade forskellige testprogrammer og se med hvilken hastighed de kan læse/skrive til disken (kb/sec).

Kør testen både med og uden krypteret disk - så har du et svar der er 100% rigtigt.
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
29. december 2003 - 23:04 #2
Det er jo det jeg har gjort men det er jo helt vildt hvis min ydelse falder fra 38000 til 20000 i Sisandra,,,,,

Jeg har kontaktet firmaet som jeg har købt programmet af og de siger at det er 100% at min hastighedsforringelse maksimalt vil være 3%.
Dekrypteringen sker On the fly som han sagde , dvs det hele ligger krypteret selm om man er ind i PCen ... det er først når man åbner en mappe den bliver dekryptert.... alt det sker selvfølig uden at man bemærker det
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
29. december 2003 - 23:04 #3
ups sory min cpu er en AMD som render 2400Mhz 12x200Mhz
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. december 2003 - 23:06 #4
Så må du jo lave en ren installation af Windows - teste med et benchmark program.

Installere kryptering på samme disk og køre testen igen.

Kontakt producenten med resultaterne.

Det kan jo godt være, at en ubelastet maskine med en stor CPU kun kan lev. 97-99% i filetransfer - det er jo bare ikke så fedt, hvis CPU belastningen er 90%.

Jeg kender ikke formlen for points i de nævnte programmer, men jeg kan da forestille mig, at CPU belastningen på systemet var en relevant parameter, dvs. jo større CPU belasnint under læsning/skrivning til disk, desto lavere points.
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
29. december 2003 - 23:25 #5
jeg har prøvet at dekryptere og så er resultaterne tilbage ...
jeg tror sgu jeg dropper det prg ;-( desværre
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2003 - 08:55 #6
Det lyder på mig lidt som om dy kryptere data for krypteringens egen skyld, og det er næsten altid en dårlig ide. Kryptering er noget man anvender som et bevidst valg, på de maskiner hvor der er et behov for kryptering (f.eks. bærbare maskiner, der skal medbringe fortroligt data uden for huset, men f.eks ikke bærbare, der skal medbringe præsentationsdata uden for huset). Prøv at kikke på dit behov, måske er det kun en lille del af din data der faktisk skal krypteres, eller også er det måske en helt anden maskine, hvor performance ikke batyder det store. Lad være med at kryptere for krypteringens egen skyld