Avatar billede kennith Nybegynder
29. december 2003 - 22:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad syntes du om mit logo?

Jeg er ved at lave et nyt site hvorfra man kan downloade fri højopløsnings grafik. Jeg har puslet med nogle forskellige logoer i mit lille hoved og det første er nu klar til at blive bedømt. Jeg skal dog lige skynde mig at indskyde at det ikke er helt 100% færdigt men det er nok til at man kan se min ide. Hvad syntes du om den ide? er det dumt at bruge en blyant i logoet når nu det er digital grafik? eller er det ok da det nu engang var med "blyant" grafik blev lavet før i tiden.? JEg kan ikke helt bestemme mig selv.

www.grafikzonen.dk

Kennith
PS: siden er delvis genbrug fra noget andet. Farve størrelse og font valg er derfor ikke endeligt og det er altså ikke siden du skal vudere *S*
Avatar billede Slater Ekspert
29. december 2003 - 22:55 #1
... Jeg synes faktisk det er helt i orden?
Ikke noget at klage over. Selvfølgelig kunne man godt forvente at en grafik-side selv havde noget af det fedeste grafik som banner, men fuck det.

Det er nydeligt,.

(Håber man kan læse hvad jeg skriver... jeg er pææænt stiv lige nu *G*)

Lavede btw selv en blyant i Photoshop forleden dag - bare for inspiration:
http://slater.1go.dk/lala.jpg
Avatar billede kennith Nybegynder
29. december 2003 - 23:06 #2
viperine > Jeg er enig med dig i at det måske burde være noget "federe" og hvem ved det kan da også være det ender med at blive det *S* men jeg prøver altid at lave logoer så simple som muligt og jeg har ikke helt bestemt endnu jeg skal afvige fra det. Noget af det jeg syntes taler for det simple er når det også skal kunne bruges til tryk. Jeg syntes dit billed er rigtig flot men hvis det skulle trykkes syntes jeg det bliver for poppet med så mange detaljer. men jeg vil da meget gerne høre hvad andre syntes

Kennith
Avatar billede kennith Nybegynder
29. december 2003 - 23:07 #3
PS viperine > husk at få en makke ikke alkoholisk at drikke og noget salt inden du går iseng så slipper du for tømmermænd imorgen *GG*
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
30. december 2003 - 12:24 #4
Ja, jeg mener faktisk lidt den samme som viperine.

Dog ...

Hvis dit grundlag er at al (eller så meget som muligt) grafik er meget simpel, så passer blyanten jo perfekt, men vil du lave meget detaljeret grafik, så passer den nok ikke så godt.
Avatar billede eremitagen Nybegynder
30. december 2003 - 12:28 #5
Jeg synes din grafiske blyant er ganske god, mener måske ikke du har ramt den rette gule, der er typisk for den slags blyanter og der er lidt galt med viskelæderet i enden. Det hænger ligesom ikke helt sammen. Brug af den font er fin. Måske du kan lege lidt med nogle lag i PhotoShop (eller hvad du bruger) for at skabe lidt magi eller lidt grafisk verdenskunst i dit logo. Mener måske det er meget grafisk at se på, især hvis det er computer grafik, der er ej heller noget magisk ved logoet, mangler der ikke lidt gennemtænkt, noget logoet læner sig op af, hvordan kan man sige det? (Ved du hvad jeg mener?). Din sorte spids ville jeg gøre lidt større, kig mere på en blyant, ligner den en sådan med den lille spids?
Avatar billede eremitagen Nybegynder
30. december 2003 - 12:31 #6
Fandt lige et logo der har lidt mystik, eftertænksomhed. (Nu ikke noget jeg har lavet ((Dennegang)), men kig på http://www.citycallcenter.dk
Det har en sammenhæng, kræver lidt eftertænksomhed at lave.
Avatar billede antrax Nybegynder
30. december 2003 - 12:32 #7
Hvis du skal lave en side om grafik skal du være seriøst bedre til det selv.

Folk tager ikke de her sider seriøst, når dem der er bag ikke er mere end en amatør.

Hårdt ordvalg, men jeg er bare træt af alle de såkaldte grafik communities danmark har fået smidt ud det sidste år - der er kun enkelte der bliver styret af folk der faktisk kan noget.

/ flk
Avatar billede eremitagen Nybegynder
30. december 2003 - 12:33 #8
Jov eller der er det gamle vogter emblem, der er brugt på http://www.candidatedatabank.com/ "Understreger at man passer på dokumenterne, som i en bank" blot lige mine tanker.
Avatar billede eremitagen Nybegynder
30. december 2003 - 12:36 #9
antrax => Jeg mener - på ingen vis - man skal tage modet fra mennesker. Alt starter jo et sted.

Så Kennith fin start og bare frem i vognen, ihærdigheden giver bonus.
Avatar billede eremitagen Nybegynder
30. december 2003 - 13:07 #10
Kennith kunne du bruge noget af det jeg skrev?
Avatar billede kennith Nybegynder
30. december 2003 - 15:07 #11
Nu har jeg jo aldrig påstået jeg var nogen haj til at lave grafik det er jo ikke uden grund jeg kunne tænke mig sådan en side *GG*. Jeg ved godt at mit logo ikke er stor kunst Det er som jeg skriver heller ikke helt færdigt men det er også mere ideen jeg ville have bedømt.

Antrax> nu er det jo ikke noget krav at man f.eks. skal være model for at have modelbureau eller fyrværkerri mester for at sælge fyrværkeri..... På samme måde kan jeg vel nok have et site om grafik uden at være ekspert selv *S*. Men jeg kan godt følge dig lidt af vejen. Jeg vil dog sige at der mig bekendt ikke er et eneste site, hverken dansk eller udenlandsk der tilbyder "fri" højopløsnings grafik og det er det der er det primære formål med siden. Siden her bliver skal i høj grad styres af brugerne. Og den er 100% afhængig af at dem da jeg ikke kan eller vil producere grafik nok til at gøre siden interessant alene. og med henblik på antallet af comunities tjaa hvis man syntes der er for mange og de er for dårlige så kan man jo lade være med at bruge dem *S*

erimitagen> tak for din kritik. Jo der mangler sikkert meget derfor spøger jeg også jeg har fået ideen til dette site for få uger siden og derfor er det lidt svært at lave noget endeligt for jeg ved stadig ikke 100% hvad det er jeg vil med det. Jeg har lidt problemer med at få min skærm til at vise de rigtige farver (eller også er det min printer *GG*) nej PS vil ikke godtage den farveprofil der er for skærmen så måske er mine farver ikke helt gode det vil jeg prøve at arbejde lidt med. Det er som nævnt før ikke et færdigt logo men en ide så jo der skal leges lidt mere med det hvis det skal bruges. Du har helt ret spidsen er for lille og viskelæderet er ikke godt jeg kan ikke lige få guld messing stykket til at være som jeg vil have det så det er ikke færdigt. og ja jeg kan sagtens følge dig i hvad du mener.
Avatar billede kennith Nybegynder
30. december 2003 - 15:12 #12
antrax > hvad skulle der til for at du ville finde sådan en side interessant? når nu det ikke er en ekspert der står bag *S*

Kennith
Avatar billede kennith Nybegynder
01. januar 2004 - 22:24 #13
Jeg takker for jeres inputs Jeg har valgt at give pointne til eremitagen.

Kennith
Avatar billede eremitagen Nybegynder
02. januar 2004 - 07:58 #14
Kennith tak. HVis jeg kan hjælpe med andre ting, sig til.
Avatar billede kennith Nybegynder
02. januar 2004 - 10:24 #15
eremitagen> Man ved aldrig, jeg har på baggrund af dette spm og et andet beslyttet mig til at prøve at lave et om ikke andet 3D agtigt logo istedet så det kan jo være der bliver et parspm der *SS*

Kennith