Avatar billede larholm Nybegynder
29. december 2003 - 21:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Wav-fil er for stor til 1 cd, hjælp !

Hej !

Jeg har indspillet noget musik i cubase, og filen er på ligegodt 1,1 GB. Det kan jo ikke være på en cd, så jeg ville splitte filen så den kunne være på 2 cd'ere. Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. december 2003 - 21:41 #1
skal den brændes som audiocd eller skal du bare bruge selve .wav filen?
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
29. december 2003 - 21:42 #2
Avatar billede larholm Nybegynder
29. december 2003 - 21:43 #3
den skal brændes som audiocd
Avatar billede chalde Seniormester
29. december 2003 - 21:58 #4
Det var lige godt et langt nummer :-) (går ud fra at selve nummeret er længere end 80min.
Kan du ikke bare dele det op i cubase? Altså lave 2 "loops" før du eksporterer?
Avatar billede larholm Nybegynder
29. december 2003 - 22:02 #5
Chalde - hvordan gør jeg det ?
Avatar billede chalde Seniormester
29. december 2003 - 22:11 #6
Jeg bruger ikke selv cubase (har ikke pengene), derimod reason. De minder rimelig meget om hinanden.
Man kan definere et loop i sequenceren med 2 mærker (markers), og derefter vælge export-> Audio mixdown. (har en lille hjemmelavet manual til cubase SX)
Men om den kun exporterer loopet ved jeg ikke. (det gør reason i hvert fald)

Men lige for at være sikker. Lydfilen er længere end 80min ikke?
Avatar billede larholm Nybegynder
29. december 2003 - 22:17 #7
jo
Avatar billede chalde Seniormester
29. december 2003 - 22:28 #8
Prøv det med at definere et loop.
Avatar billede larholm Nybegynder
29. december 2003 - 22:38 #9
Tak Chalde, jeg vil gerne give dig points men jeg kan ikke få lov, gode ideer ?
Avatar billede chalde Seniormester
30. december 2003 - 00:27 #10
Det var så lidt.
Jeg havde ikke lagt et svar.
jesper_bn fik point, men ved ikke om han vil overføre til mig. (oprette et spg med dem til mig)