Avatar billede guro.not Nybegynder
29. december 2003 - 18:45 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

handel ved pixmania.

Hejsa..

En meget god ven ville købe et nyt digicam, og vi fandt et ved pixmania. Vi bestiller så cam'et og betaler med hans visa, pengene er ikke trukket endnu, så langt så godt.

Så modtager han en mail hvor i der står:
----------------------------------------------------
WARNING: For security reasons, our packages are sent under the name of MOZI. Remember to accept the packages of this expedient from your carrier.
----------------------------------------------------

hmm, tænker man så. Hvorfor sender de pakken i et andet navn. er det fusk???

Så modtager han en mail mere..
----------------------------------------------------
Dear Customer,

Thank your for your order on Pixmania.

Our insurance company has issued new measures of security regarding all orders placed on our website.

Consequently, in order to proceed with your order, we would need the following details from you  :

- A phone number (company or home line) that can be checked on the directory (BT white pages, Yellow pages, infobel, etc.)

- For all orders, we ask you to send us a fax with an ID  (Driver's license, utility bill, passport... or equivalent on the following fax: 0033 156 614 557) or you can scan it and send it to us as a jpeg attachment.

We are sorry about the inconvenience this may cause you. Bear in mind these measures are intended for the customers protection, due to a large amount of

Credit Card frauds, on the Internet, in the UK.

Best regards.

Pixmania Customer Care

Antonio Morveto

Tel: 08700 118 117

Fax: 0033 156 614 557
----------------------------------------------------

Kan det virkelig passe at han skal faxe hans køre kort eller pas til dem.

Hans telefon nummer kan heller ikke checkes da han har hemmelig nummer..

han vil stadig geren ha det cam og ønsker ikke at bede dem om at skrotte hans ordre...

hvad dælen gør han lige????

Ps. ingen af os kan stave på hverken engelsk eller tysk, så sende dem en mail dutter ikke...

(ved godt at jeg heller ikke kan stave på dansk men mon ikke at i forstår *G*)

Guro.Not
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
29. december 2003 - 18:53 #1
Du kan læse andres erfaringer med butikken her: www.resellerratings.com
Jeg ville ikke føle det særlig betrygende at handle med dem. Det skal dog siges, at butikker i udlandet nogle gange vil have den information af førstegangskøbere. Jeg vil godt lige henvise til denne tråd, hvor du evt. kan læse mere: http://www.fotokritik.dk/forumvis.html?id3=2558&fid=1
Avatar billede guro.not Nybegynder
29. december 2003 - 19:03 #2
gizmo-gizmo...

Takker for linkene.. lader lige spørgsmålet stå lidt endnu...

Guro.Not
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. januar 2004 - 12:53 #3
Jeg har handlet en del hos dem.. og første gang fik de mit kørekort, ingen problemer der.  Siden har de ikke spurgt. Proceduren er ret normalt for bla. franske firmaer.
Avatar billede guro.not Nybegynder
05. januar 2004 - 17:00 #4
Hejsa igen igen...

Det er endt med at min ven sendte dem en mail hvor i han skrev at han ikke havde nogen mulighed for at sende dem de ønskede data, så de (pixmania) ringede til ham og snakkede med ham i ca 5 min. Og nu skulle varen gerne være på vej med posten...

Guro.Not