Avatar billede snakeeye Nybegynder
28. december 2003 - 23:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vhost med psyBNC

Jeg har sat en linuxbox op med psyBNC, men når jeg går på irc har jeg ip'en som host. Jeg vil gerne have en vhost, men jeg ved ikke hvordan. Er der nogle som kan guide mig igennem hvordan jeg sætter sådan en op?
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. december 2003 - 23:33 #1
det kan du ikke bare gøre.

den nemmeste måde er hvis du har internet hos tdc og har fast ip.

så skal du sørge for at du er ejer af det domaine du vil have som reverse dns
feks snakeeye.dk .. køb det feks hos gratisdns.dk

så skriver du til hostmaster@tele.dk  og siger at du gerne vil have reversedns sat til snakeeye.dk

så går det nogen dage og så skulle /dns ditnick resolve til dinident@snakeeye.dk

det har intet med psybnc at gøre

vil du have flere hostnames og vælge imellem så skal du svjv
have flere faste ip's og du skal køre din egen primære dns
og du skal have fortalt din isp og tilladelse til at selv styre reverse dns på ipen.

for at få flere ip's skal du ansøge dk-hostmaster med en begrundelse for hvorfor du skal have flere ip's

hvis du ikke vil rode med alt det så køb en shell
feks hos
http://www.shellhost.dk/ eller
www.blueshell.dk
Avatar billede snakeeye Nybegynder
03. januar 2004 - 20:48 #2
Hmmm... jeg har et lille problem med at skrive til f.eks. tdc osv. da det ikke er på min egen linie hvor den server står.
Men mener du så at jeg skal have et domæne som f.eks. snakeeye.dk (bare et helvede at der er en anden som har det), og så selv styre reverse dns på det domæne i stedet?
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. januar 2004 - 06:02 #3
nej du skal ikke bare have 1 domaine .. læs igen der er meget mere der skal til.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
27. april 2004 - 22:26 #4
Luk sp.