Avatar billede klaf Nybegynder
28. december 2003 - 14:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se nogle data på anden partion?

Jeg har delt min harddisk op i tre partitioner. C, D, og E.
C: windows 2000
D: WinXP
E: Dokumenter

Da jeg ikke brugte W2000, besluttede jeg at slette den partition og slå udvide D:WinXP

Jeg brugte partiton magic.

Jeg kunne så ikke Boote op på D:WinXP, og efter at have rodet en del med det besluttede jeg at slette min D:WinXP,og geninstalere på en ny partition C:

Så nu har jeg C:WinXP, D:tom, E:dokumenter.
(alle NTSF)

Her kommer mit problem:
Jeg kan kun få adgang til nogle af mine dokumenter på E:
Jeg får at vide at jeg ikke har rettighedder til at se mappernes indhold???

Jeg har prøvet at køre en checkdisk, der ikke meldte fejl.

Hvordan kan jeg få ændret rettighedderne, så jeg kan se og gemme mine dokumenter rigtigt igen?
Avatar billede phpwiz Nybegynder
28. december 2003 - 14:38 #1
har du installeret din xp med fat eller ntfs ??
Avatar billede klaf Nybegynder
28. december 2003 - 14:39 #2
Alle partitioner er NTSF
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. december 2003 - 14:48 #3
den du har rodet dig ud i er ikke spor sjov... din gamle windows installation har sat sikkerhedsrettigheder på alle dine filer på E, så de ikke kan tilgåes af en anden bruger eller installation. det kan dog ændres men det er et noget langsomligt arbejde (xp sucks - stadigvæk)

prøv først at markere alle filerne på E: og højreklik, egenskaber. vælg fanen Sikkerhed. Allerførst kan du kontrollere om Alle har tilladelse til alt. Hvis ikke sletter du den bruger der står på listen og tilføjer evt. din egen.
Hvis det hjælper lige lidt, kan du vælge advanceret i samme dialog. Vælg fanen Ejer og se om du kan flytte ejerskabet for filerne over i din nye konti.

held og lykke
Avatar billede klaf Nybegynder
28. december 2003 - 14:55 #4
Jeg mangeler fanen sikkerhed.. Hvordan får jeg den vist?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
28. december 2003 - 14:59 #5
nu tyr jeg lige til en undskyldning, for jeg har netop kontateret at den mulighed slet ikke findes i XP pro, og nok heller ikke i XP home.
min løsning ville virke med windows 2000

jeg tillader mig lige at protestere højlydt over winxp, det er fandmer en bummert microsoft har lavet der. jovist til spil er den bedre end 2000, men så er den heller ikke bedre til meget andet
Avatar billede klaf Nybegynder
28. december 2003 - 14:59 #6
dsvcadslncløknvewlkøv oiøsdv we
Avatar billede klaf Nybegynder
28. december 2003 - 15:00 #7
...FOR AT SIGE DET KORT!
Avatar billede klaf Nybegynder
29. december 2003 - 00:24 #8
Yes!!! Jeg har fundet det. Man skal fjerne fluebenet i stifinder/funktioner/mappeinstillinger/vis/"brug enkel fildeling"
Så fremkommer fanen "sikkerhed" som i de gode gamle dage..