Avatar billede mnoergaard Nybegynder
28. december 2003 - 10:20 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Xp vil ikke starte.

Hej kloge hoveder der ude.

jeg har en pc hvor jeg forleden dag installeret trådløs mus og tastatur, samme dag opdateret jeg lige fra MSs hjemmesiden, for at få de nyeste ting ned.

Men her til morgen, der er pcen gået helt afmok, den vil ikke starte, den kommer frem med den der om man vil starte i fejlsikker tilstand, uanset hvad man trykker på, så kommer den tilbage der til.

hvad er der lige sket?
er der nogle der har været ude for noget ligendene?
Nogle der kender en løsning?
eller bare nogle der kan hjælpe??

/martin
Avatar billede resten Nybegynder
28. december 2003 - 10:25 #1
Hvad hvis du vælger sidste gode konfiguration ?
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
28. december 2003 - 10:29 #2
det ved jeg ikke lige, jeg har nemmelige ikke pcen lige her, den står ude i ude i byen, med jeg kan da lige skrive når det er jeg kommer i nærheden af den igen, det var nok ikke længe..
Avatar billede resten Nybegynder
28. december 2003 - 10:31 #3
Ja gør det men har du prøvet at genstarte med det nye tastatur og mus så det ikke er det som driller ?
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
28. december 2003 - 10:39 #4
ja det gjore jeg samme aften da jeg installeret det..
der virkedet det til sidst.

kan det være MSs opdateringer?
Avatar billede resten Nybegynder
28. december 2003 - 10:40 #5
Måske men lad os kigge på det når du vender hjem til maskinen.
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
28. december 2003 - 10:44 #6
yeps, det er en aftale, jeg skriver når jeg er der, tager min bærbar med der hjem..
forløbig tak for hjælpen
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
28. december 2003 - 11:04 #7
oki jeg har lige talt med en der ude..
det der med sidste gode konfiguration så sker der det samme, den vil intet.
jeg har fået afvide at jeg skal oplyse at det er Creative trådløs mus og tastatur jeg har installeret.

kan man et eller andet via xp cdrommen?
så vi kan komme ind og rede regnskaber og andre vigtige filer..
Avatar billede resten Nybegynder
28. december 2003 - 11:13 #8
Du kan køre en repration således.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
28. december 2003 - 11:22 #9
oki det vil jeg så prøve, mange tak for hjælpen, jeg skriver nok igen igen..
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
28. december 2003 - 11:43 #10
det vil den heller ikke, den vil faktisk indet,
Avatar billede resten Nybegynder
28. december 2003 - 11:46 #11
Hvad skriver den da?

Jeg vender først tilbage i eftermiddag.
Avatar billede kenp Novice
28. december 2003 - 11:56 #12
ellers kan du jo som sidste udvej, pille harddisken ud også monter den i din stationær computer! tage en backup af de filer som skal bruges også sætte den retur! også formater skidtet! (som sidste udvej)
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
28. december 2003 - 12:04 #13
nu må vi se, har en ide om at han har formateret den..
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
28. december 2003 - 21:50 #14
nu køre det igen, vi løste det ved at formater pcen og installer xp igen igen, der var også en masse andre fejl som nu er forsvundet, så det er meget rat..

men mange tak for hjælpen.
jeg er sikker på at det er den rigtige løsning, så poing

mange tak..
Avatar billede resten Nybegynder
28. december 2003 - 22:26 #15
Okey men godt i fik det fixed :)
Avatar billede kenp Novice
28. december 2003 - 22:32 #16
og jeg resiker ikke at du kommer løbende med den i morgen vel!!!!!!!
Avatar billede mnoergaard Nybegynder
29. december 2003 - 21:14 #17
det håber jeg da ikke, men musen driller stadigvæk, det er meget underligt at den forsvinder. men den kommer er igen..