Avatar billede rc Nybegynder
27. december 2003 - 22:02 Der er 3 kommentarer

Firewall blokerer

Jeg har lige reinstalleret, og installeret Norton Personal Firewall som jeg plejer, men den blokerer for internettet, hvad skyldes det?
Avatar billede ahv Nybegynder
27. december 2003 - 22:14 #1
Prøv at dobbelt klikke på firewall ikoent nede i din system tray.
I toppen burde der så stå Allow Trafic, klik der.
Hvis der stpr Block Traffic så har du måske blokeret adgangen da den spurgte om nettet måtte gå på nettet.
Avatar billede ahv Nybegynder
27. december 2003 - 22:15 #2
Seævfølgelig ikke om nettet må gå på nettet i den forstand, men at du måske har blokeret IE eller en anden browser.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. april 2006 - 02:40 #3
PRØV FØLGENDE rc

Du skal lave en ipconfig /all i din dosprompt finde ud af hvilken IP-Adresse din Gateway har, eks 192.168.1.1.

Så åbner du din Internet Scurity Dobbelt-klik på din Firewall => gå ind i fanebladet "Netværk"

Vælg Tilføj (ved betroet) vælg => VED HJÆLP AF OMRÅDER. skriv så din gateway i det øverste område og eks. 192.168.1.20 i det nederste.

Så tillader du alle IP-Adresserne fra 192.168.1.1 til 192.168.1.20 at komme på Internettet.

MVH

Jan C

NB! Slå din XP firewall fra eller tilad den samme trafik at passere