Avatar billede emilen Nybegynder
26. december 2003 - 18:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ip efter instalation af D-Link

Jeg har sat trådløst netværk op i huset, det virker fint men når jeg instalere mit DWL-610 trådløse netkort sker der mystiske ting og sager
Før instalation kan computerne sagtens finde ipen fra dhcp serveren, det kan den også lige eftet (dvs. før genstart)
men når så jeg har genstartet kan den hverken finde ip eller gå på internettet under fast ip
jeg har fundet ud af at nogle af de vigtige windows services ikke starter
det er primært:
SSDP Discovery Service
Universal Plug and Play Device Host.

SSDP Discovery Service gider ikke starte da den ar afhængig af "Universal Plug and Play Device Host"
og den gider ikke starte pga en fejl 1061 elle 1068
det korte og det lange er at instalationen af D-link kortet laver rav i den og det kan kun redes ved en restore

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede emilen Nybegynder
26. december 2003 - 18:54 #1
Ups det skal lige siges at det samme skete for en stationær med DWL-510 trådløs, men den virker fint nu, EFTEER EN GENINDSTALERING AF SYSTEMET :-(
Avatar billede nmh Nybegynder
26. december 2003 - 19:20 #2
Prøv at disable dit faste netkort i din maskine.
Sæt den til at hente IP-adresse m.m. automatisk.
Kan du få forbindelse?
Avatar billede levithan Nybegynder
26. december 2003 - 19:25 #3
det burte ikke være nødvendigt at geninstallere af systemet pga trådløse netkort. når du skal installere trådløse netkort skal du installere softwaren først og sætte netkortet i bagefter. windows finder alt under opstart og du har svaret ok til det hele. husk at gå ind i d-link konfigurations menuen og i netværks forbindelser skal du aktivere bro-forbindelseb og i den anden skal du ind og vælge hvilket netværk du tilhører ellers virker det ikke. De netkort du har købt er fine nok jeg har set installeret et par stykker med god erfaring
Avatar billede emilen Nybegynder
26. december 2003 - 20:25 #4
Det er ikke det, jeg har fulgt vejlednningen, men det går først galt når den instalere selve driveren til kortet, D-link softwaren kan sagtens være inde uden det "blokere" for det at computeren henter ip fra dhcp,en
Denne comp kan godt være på med et andet trådløst netkort, men så snart D-link kommer ind er det det stopper.
Avatar billede emilen Nybegynder
26. december 2003 - 20:32 #5
Jeg kan godt få forbindelse til lokalnetværket når jeg sætter dne til fast ip, men selvom jeg sætter dns og gateway op kan jeg stadig ikke komme på internættet,