Avatar billede gunga Nybegynder
26. december 2003 - 10:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg af Firewall?

Hey,

Jeg har tidligere brugt ZoneAlarm men valgte den fra, da jeg fornemmede nedgang i PC performance.

På grund af den stigende risiko for virus og hackerangreb,
ser jeg mig nu nødsaget til igen at benytte en Firewall.
Jeg har ADSL 1024/128 og benytter en Cisco 677 router.

Hvilken Firewall kan I anbefale?

Påvirker brugen af Firewall ens PC performance?

Er der andet, jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak :o)
Avatar billede arlet Juniormester
26. december 2003 - 11:10 #1
En anden gratis : Sygate Personal Firewall
http://download.com.com/3001-2092-10184369.html

Hvis du gerne vil ofre lidt penge på en firewall, vil jeg klart anbefale bitguard.
Her finder du programmet:
http://www.tryus.dk/bitguard.asp

og her kan du finde manualen til den:
http://www.tryus.dk/BitGuardManual.pdf
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. december 2003 - 12:25 #2
Ja en softwarefirewall vil altid påvirke performance. Idet jeg i øvrigt fuldt kan stå bag arlet's anbeflinger, vil jeg forvente at bitguarden påvirker mindre end andre firewalls, da den implementeres som en service og faktisk fylder meget lidt, men jeg har ingen tal at bakke dette op med.
Avatar billede ird Praktikant
26. december 2003 - 15:46 #3
Sygate er ikke meget ved denne tid. Den nyeste update de kom med sløver opstarten totalt!

Har den selv og leder selv efter en anden. Desværer for den er meget meget stabil
Avatar billede gunga Nybegynder
07. januar 2004 - 12:22 #4
Har valgt ZoneAlarm igen, men du får alligevel point for dit svar.