Avatar billede kkd Nybegynder
25. december 2003 - 15:36 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Kamera til max 3500.

Hej...

Jeg ved godt at spørgsmålet ikke er nyt, men det er kravet til svaret :oD

Jeg overvejer at anskaffe et digitalt kamera, og er blevet lidt varm på Olympus' mju: 400, efter at have læst gode andmeldelser på edbpriser. Efterfølgende har jeg dog set knap så rosende anmeldelser på nettet, hvor bl.a. billed-støj og mangel på manuelle indstillingsmuligheder kritiseres.

Det jeg leder efter i et kamera er (selvfølgelig) god billedkvalitet. Men også ting som genopladeligt batteri, mulighed for selv at vælge ISO og eksponeringstid, LCD-kvalitet, vejrbestanddighed (et stort plus hos mju 400) er noget jeg vægter temmeligt højt.

Jeg regner ikke med at kunne finde alle ting i et kamera til max 3500 (ca). Men er der nogen foto-kloge mennesker, da kan rådgive mig, til hvilket kamera jeg skal gå efter, og hvorfor. For 200 point forventer jeg en rimelig god begrundelse og et godt kendskab til det I snakker om!

/kkd :oD
Avatar billede kkd Nybegynder
25. december 2003 - 15:39 #1
Og glædelig jul forresten ;oD
Avatar billede willsonn Nybegynder
25. december 2003 - 15:43 #2
Jeg vil foreslå dette lille, hurtige og elegante kamera (har det selv :o))

http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324577894

Det er blandt de mindste på markedet. Det er lynhurtigt klar til at tage billeder, når klappen slås til side. Skarpe billeder, som er nemme at overføre til PC'en. Med kameraet følger et godt lithiumbatteri samt oplader. Kameraet kan bruge to kort på een gang: der er både plads til et SD-kort og en Memorystick - så der kan selvsagt være plads til MANGE billeder.
Prisen ligger på ca. 3000,- kr. (jeg gav 5.000,- for et lille år siden)
Min varmeste anbefaling!
Avatar billede RJFreelance Praktikant
25. december 2003 - 15:46 #3
Glædelig jul. :)

Min far ejer en butik der sælger kameraer og de har næsten kun canon og olympus da det virkelig er kvalitet. Har selv haft en del olympus kameraer og jeg er MEGET tilfreds.

Jeg ville nok vælge det der mju 400. Men photocare som min fars butik hedder har disse tilbud:

http://photocare.dk/img/katalog/julekatalog.pdf

Prøv at kigge på side 6 der er 3 gode tilbud du lige kunne kigge på. :)
Avatar billede RJFreelance Praktikant
25. december 2003 - 15:46 #4
Og det der indlæg var ikke for reklame men bare fordi jeg kender de kameraer og deres tilbud ;)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. december 2003 - 15:55 #5
Har du kigget på Canon S45? Jeg ville klart foretrække denne model over mju400. S45 er beskyttet med en kraftig klap foran linsen, og så vidt jeg husker noget plastik foran LCD'en.

-S45 har en større sensor end mju400, hvilket giver bedre billedkvalitet.
-S45 har en hurtigere linse (F2.8-F4.9 mod F3.1-F5.2), som er en kæmpefordel indendøre fordi du kan bruge en højere lukketid, og i sidste ende undgå slørede billeder.
-Mht. makrofotografering, så kan S45 gå ned til 10cm hvor mju400 har en nærgrænse på 20cm.
-Manuelle indstillingsmuliheder med S45 (lukke/blænde prioritet, iso og hvad der ellers er)
-Lagringsmedie. S45 bruger CF cards som er væsentlig billigere end mju400's xD
-Større LCD på S45.
-Mulighed for at bruge RAW format på S45.
Avatar billede kkd Nybegynder
25. december 2003 - 16:22 #6
Bliver S45 leveret med genopladeligt batteri og oplader ligesom storebror S50?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. december 2003 - 16:46 #7
Det skulle jeg mene.
Avatar billede kkd Nybegynder
26. december 2003 - 20:35 #8
Du har ikke selv S45? Det er "bare" hvad du har læst af specs?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
26. december 2003 - 21:30 #9
kkd: Jeg har ikke selv S45, nej, men jeg har da prøvet den en del gange :-) Specifikationer er heller ikke alt. Prøv at besøge en forretning der handler med kameraer og afprøv dine kanditater. Det er ikke nødvendigvis den med de mest overbevisende specifikationer du synes bedst om.
Avatar billede bleze Nybegynder
28. december 2003 - 22:35 #10
Canon Ixus 400. Kanon lille kompakt kamera til 3400-3500 kr. 3x optisk zoom, 4 mpixel (nok til A4 fremkaldelse). Tager kanon gode billeder og fylder intet i lommen.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 21:32 #11
Canon Ixus II, (har selv Ixus v2), fedt lille kamera, godt display, Li-On batteri (selvfølgelig genopladeligt), Iso og eksponeringstid (mindst 0,8 sek tror jeg), gode billeder - Kanon design.