Avatar billede zkiifreak Nybegynder
24. december 2003 - 15:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

WLAN virker "ikke"

Hej eksperter.

Jeg har sat et WLAN op, med SMC-produkter over hele linien. (Jeg gider ikke starte en religionskrig, hvad hardwarefabrikater angår...). Jeg har en SMC Barricade router (SMC7004VWBR), en USB-adapter (SMC2662W) og et PCMCIA-kort (SMC2632W). Altsammen fungerer egengtligt fint, NÅR det fungerer... Jeg har det problem, at den stationære, med USB-adapteren, ikke kan finde ud af at "logge" på access-pointet/routeren. Den kan sagtens finde netværket, og sige, at der er et eller flere trådløse netværk tilgængelige, og så vælger jeg det netværk der nu er sat op (der er kun eet). Den connecter åbenbart ikke ordentligt, for 10-15 sekunder efter gentager succesen sig, go jeg skal vælge netværk. Jeg kan ikke komme på nettet hverken internt eller eksternt med denne PC, medmindre jeg deaktiverer forbindelsen og aktiverer den igen (inde i netværkstilslutninger i WinXP Home). Har multibruger-system på, kan det være problemet? (Det virker egentligt perfekt på den anden PC, bærbar kørende Win2000, den logger helt automatisk på nettet ud spørgsmål, når PC'en startes).
Det skal lige siges, at jeg havde også problemet med 3 PC'er på en gang på et enkelt tidspunkt, hvor jeg fysisk tændte og slukkede for routeren.
WLAN'et er ikke krypteret.
Nogen der har ide om, hvorledes mit problem kan løses? Ligger det i routeren/accesspointet, er det software fejl, eller er det USB-adapteren??
Jeg plejer ellers ej at have svært ved hardware/software opsætning, men det her er mig en gåde.. :-S
Der gives ønsket om en god jul i tilgift med pointene :-)
Avatar billede peet-49 Novice
24. december 2003 - 16:47 #1
Tag USB enheden ud, og sæt den i igen.
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
24. december 2003 - 23:36 #2
Har prøvet... Det er samme effekt som at deaktivere/aktivere den. Og det er jo ikke en holdbar løsning i længden, når jeg skal gøre det, hver gang jeg starter PC'en op :-)
Avatar billede peet-49 Novice
24. december 2003 - 23:51 #3
Systemet er retningsbestemt, så en kabel eller anden retning, vil måske ændre på det.
Avatar billede peet-49 Novice
25. december 2003 - 00:03 #4
Se bort fra mit svar, det var ikke til dette spørgsmål.
Avatar billede kenp Novice
26. december 2003 - 11:35 #5
prøv at hente www.netstumbler.com, for at se om der ikke er andre trådløsenet i området som bruger samme kanal som dig !

evt prøv at bruge det program som fuldte med dine usb netkort, frem for det inbeggede i xp
Avatar billede dmcn Praktikant
27. december 2003 - 18:52 #6
kenp har fat i den lange ende. Slå Windows' egen WLAN-styring fra og installér det program der fulgte med hardwaren. Jeg havde præcis samme problem på min laptop med WinXP Home, indtil jeg slog Windows' fra.
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
27. december 2003 - 21:58 #7
Fedt nok... :-) Har hentet og installeret EZ Connect (yada yada yada). Der sker nul og en klejne når jeg kører programmet... (ikke jeres fejl!) Men hvordan slår jeg Windows' styring af WLAN fra?? For å er vi ved at være derhenne af, hvor jeg tror, at det nok er tid til uddeling af points ;-)
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
30. december 2003 - 12:09 #8
Jeg prøvede ovenstående, men ligemeget hjalp det... Så jeg tog konsekvensen, smed WinXP Home Ed ud og lagde WinXP Pro ind. Og nu spiller det max. Jeg har den dog stadig mistænkt for at lave gøgl pga. flere-brugere indstillingen. Jeg nøjedes med at lave een bruger i Pro...
Avatar billede kenp Novice
30. december 2003 - 20:49 #9
nu understøtter XP-pro også wireless som standart :) det gør XP-home desværre ikke ordeligt (utroligt at microsoft ikke har inbygget det endnu)
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
30. december 2003 - 22:53 #10
Kenp -> skal du have nogle point for dette?? Er ny her på exp, så jeg ved ikke helt hvorledes det fungerer, hvis jeg selv afhjalp problemet?? Hvis du mener, at du er berettiget til point, så smid lige et svar... ;-) Om ikk andet, så smid en kommentar - Tak!
Avatar billede kenp Novice
30. december 2003 - 22:56 #11
næææ jeg løste det jo ikke lige frem her! det var jo dig selv! ved at ligge et andet styresystem på :) så du kan få lov til at spare dem for min skyld til næste spøgsmål du opretter.
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
30. december 2003 - 22:59 #12
Takker i hvert fald for indsatsen! Så giver jeg mig selv pointene tilbage :-S