Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 12:37 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke finde driver til lydkort

Idet min kære moders PC var fuldstændig f..... up, besluttede jeg at formattere denne. Alt kører fint nu, undtaget det væsentlige lyd!
Når jeg søger efter driver med windows, kan den ikke finde nogen driver, selvom lydkortet er korrekt installeret. Problemet er, at jeg ikke kan se navnet på lydkortet. Kan man ikke hente en universaldriver til lydkort et eller andet sted? Eller andet jeg kan gøre??
Håber I kan hjælpe mig!
Glædelig Jul!
Avatar billede nva Praktikant
23. december 2003 - 12:39 #1
Find programmet AIDA32, som kan fortælle dig 'alt' om din PC.
Avatar billede nva Praktikant
23. december 2003 - 12:41 #2
Det kan downloades herfra : http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Avatar billede halifax Nybegynder
23. december 2003 - 12:41 #3
Jeps, hent AIDA32  www.aida32.hu
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 12:42 #4
Har jeg hentet, men synes ikke rigtigt, at det gir mig nogle oplysninger, jeg kan bruge til noget!
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 12:45 #5
Bus 0, Enhed 17, Funktion 5    VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Betyder det, at det er et Acer lydkort?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2003 - 12:46 #6
Nej det er ikke et Acer men et via, det er sikkert integreret på bundkortet. Er der ikke et link udfor du kan klikke på?
Avatar billede popsy Novice
23. december 2003 - 12:47 #7
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 12:48 #8
Et link udfor hvor?

Sorry, men jeg er helt på bar bund og ganske uvidende omkr. dette!
Avatar billede nva Praktikant
23. december 2003 - 12:50 #9
Hvis du tager PC - Opsummering - så står der måske et link udfor dit lydkort
Avatar billede popsy Novice
23. december 2003 - 12:51 #10
Tror nok jeg i stedet ville finde ud af hvad bundkortet hedder, ialtfald hvis lydkortet er integreret :)
Avatar billede zhark Nybegynder
23. december 2003 - 13:00 #11
Ved du hvilket mobo (motherboard) du har?
Har du evt. installeret nogle "4in1" drivere eller/og directX?
Umiddelbart lyder det til at du har indsat et PCI lydkort i en sokkel, du skal muligvis i bios og deaktivere det onboard AC'97 og så bagefter fjerne hvaf der måtte være om lydkort i kontrolpanel/enhedshåndtering og så genstarte, så vil jeg tro WIN finder og installerer dit lydkort
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 13:01 #12
Prøvede med linket udfor lydkort i opsummering og blev dirrigeret til VIA, hvor jeg fandt en driver, som jeg downloadede. denne hedder: ENVY24_family_driver_v143c. Skal jeg bare køre denne setup hertil nu eller andre snedighede, der skal udføres først?
Avatar billede anuseren Nybegynder
23. december 2003 - 13:03 #13
for lige at følge op på popsys link...

http://downloads.viaarena.com/drivers/audio/ComboAudio_A1u390a.zip

den driver... den passer med 95% sikkerhed til dit lydkort... ;o)
Avatar billede nva Praktikant
23. december 2003 - 13:03 #14
Der er tilsyneladende nogle drivere her : http://list.driverguide.com/list/company532/
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 13:58 #15
Tak for hjælpen!
Avatar billede popsy Novice
23. december 2003 - 14:00 #16
Du skal lige skrive hvem der skal lægge et svar, når de har gjort det, kan du acceptere :)
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 14:14 #17
popsy

Kunne ikke finde ud af, hvordan man tildeler point, så tak!
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 14:17 #18
popsy, julegaven er din
Avatar billede popsy Novice
23. december 2003 - 14:18 #19
:) Ville nu helst dele med de andre, men du bestemmer. Glædelig jul :)
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 14:19 #20
dele???
Avatar billede popsy Novice
23. december 2003 - 14:22 #21
Yeps, med de andre der har deltaget i spørgsmålet, hvis de også lægger et svar, kan du dele pointene mellem os :)
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 14:26 #22
så lad dem lægge et svar, thi I har alle bibragt mig viden om dette og nu fungerer det!
Avatar billede nva Praktikant
23. december 2003 - 14:28 #23
Godt du fik det til at virke :-)
Avatar billede popsy Novice
23. december 2003 - 14:28 #24
dejligt at høre. Gid dem evt tid til i morgen, og hvis de så ikke har lagt et svar, så kan du afslutte der :)
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 14:30 #25
Det er Jer to, der fortjener det!
Avatar billede popsy Novice
23. december 2003 - 14:31 #26
Så markerer du bare begge vortes navne, og accepterer. Eller vælger avanceret.
Avatar billede johndmark Nybegynder
23. december 2003 - 14:31 #27
Glædelig jul og endnu engang tak!
Avatar billede popsy Novice
23. december 2003 - 14:31 #28
Anytime :)
Avatar billede nva Praktikant
23. december 2003 - 14:33 #29
Takker for points