Avatar billede dadane Novice
18. januar 2001 - 10:27 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

exe fil fra java

Nybegynderspørgsmål?

Jeg er begyndt at lege lidt med Java.
Jeg er udemærket klar over ideen med bytecode - men det kan nu også være rart nok med en exefil der bare kan køre.

Så mit spørgsmål lyder - hvordan laver man exe filer? - Og kan det lade sig gøre at lave exe filer der kan køre på en gammel maskine (f.eks. 386 uden coprocessor) og i et gammelt miljø (f.eks. dos 5.0)

/DaDane
Avatar billede jakobnygaard Nybegynder
18. januar 2001 - 10:37 #1
For så vidt jeg ved (datmatiker 2. sem) kan man i Jáva IKKE lave .exe filer...

Prøv dette: Compilér, og kør din nylavede .class fil fra html. Dog kan IE5.0 IKKE køre Java2, men godt den gamle Java1. Dog har jeg hørt, at Netscapes nye browser godt kan køre Java2.

Det hjalp dig sikkert ikke, men det kunne være du blev lidt klogere ??? :)

Em@il
Avatar billede codemon Nybegynder
18. januar 2001 - 11:35 #2
Der findes 3.parts firmaer som laver java compilere der compiler bytecode til exe filer. fx Jet. Her kan du hente en prøveversion
http://www.excelsior-usa.com/jet.html

se evt.
http://195.184.98.141/spm/41569
Avatar billede monz Nybegynder
21. januar 2001 - 16:56 #3
De compilere der findes producere så vidt jeg ved 32 bit kode, og ikke 16 bit, så det er nok ikke muligt at afvikle i så gammelt miljø !

Efter hvad jeg har hørt er Jet den bedste compiler hvis man absolut vil compilere til native kode. Desuden findes der eks. JTower men denne er kun til Linux og er kommerciel.

Mvh
Anders
Avatar billede fishbone Nybegynder
01. februar 2001 - 14:36 #4
Tjek engang http://bravozulu.com der laver det lille program JToExe, der udmærker sig ved at have en fin GUI, der gør det nemt at lave en .exe fil, samt at det er GRATIS!
Dog kommer man vist ikke helt udenom, at Virtual Machine skal være installeret på den maskine, der skal køre programmet.
Avatar billede bsp Nybegynder
20. februar 2001 - 21:28 #5
du kan hente programmet JET som findes på www.download.com

og så skal du hente version af JAVA SDK 1.3 på www.sun.com

så kan du lave exe-filer i lange baner.. og det virker 100%
Avatar billede bumle90 Nybegynder
15. maj 2001 - 23:11 #6
Jamen hvordan virker JET?
Jeg har JAVA 2 SDK1.3 og bruger jbuilder til at udvikle javaprogrammmer i. Nu har jeg hentet JET ned for at lave en .exe ud af min .class fil. Men jeg kan ikke rigtig komme i gang med det. Nogle der gider hjælpe?