Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
22. december 2003 - 12:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

160gb harddisk størrelse

Hvor meget plads er der på en 160gb hd som man kan fylde op.
Jeg har nemlig fået en hvor der er 128 på som lyder rimelig lidt i forhold til mine andre.
Jeg har en 80 hvor der er 76 tror jeg.
Og så en 120 hvor der er 114.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. december 2003 - 12:59 #1
Det kommer an på antal filer, clusterstørrelser mv. Så det er faktisk umuligt at svare entydigt på.
Avatar billede nva Praktikant
22. december 2003 - 13:17 #2
Uden at kende ret meget til det, vil jeg tro at det er fordi din PC kun kan registrere 137 GB. Det passer vist meget godt med de 128. Måske kan en bios-opdatering klare problemet, men ellers må der findes et program, der kan hjælpe dig.
Avatar billede nmh Nybegynder
22. december 2003 - 14:06 #3
Hvad er det for en disk?
Hvilken windows version kører du med?
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
22. december 2003 - 14:33 #4
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374608010 her er harddisken.
Jeg køre med winxp pro.

Min bios er en gammel version og jeg har ikke kunne opdatere den. Det er msi bundkort og der har jeg så hentet msi live. Der siger så jeg skal bruge nogle floppy disketter men har ikke noget floppy drev.
Avatar billede niels_ Nybegynder
22. december 2003 - 14:38 #5
Det er alt for lidt. Windows kan maks håndtere 137 gb diske. Det hjælper ikke at opdatere bios. Det du har brug er enten Sp1, hvis du køre med windows xp ellers skal du ind og rette i registerings databasen. Det er meget nemt, og virker fint. Prøv at se her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;303013
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. december 2003 - 14:41 #6
Her er der et par links du kan kigge på, det hjalp mig, da jeg havde samme problem.

Det er fordi at XP ikke som standard supporterer LBA48:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q305098

http://www.jsiinc.com/SUBL/tip5500/rh5591.htm

Enable 48-bit LBA Support for Large Hard Drives (Windows 2000/XP) http://www.winguides.com/registry/display.php/1115/

http://www.hardwareguys.com/picks/picks.html

http://www.hardwareguys.com/picks/hdinterface.html
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. december 2003 - 14:43 #7
Skal lige siges at jeg fik min harddisk til at blive større, ved at følge et af de link. :)

God jul og godt nytår, med mange flere GB i PC`en :)
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. december 2003 - 14:45 #8
har du set om den finder den som 160 ude i bios?? For min fandt den som 163GB, men jeg kunne kun dele de 131 GB??? Så hvis du den finder den til 160 i Bios, kan du jo se at det ikke kan være bios!
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
22. december 2003 - 15:20 #9
Jeg bliver lidt upopulær hvis jeg slukker nu. Men jeg prøver lige nogle af linkene
Avatar billede nva Praktikant
22. december 2003 - 15:35 #10
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
22. december 2003 - 15:37 #11
Jeg fatter sq ikke det helt ville af linkene. Hvilket af dem er det der virker.
Avatar billede nva Praktikant
22. december 2003 - 15:39 #12
Jeg mener selvfølgelig at du skal bruge det link, jeg lige gav dig. Det passer til dit fabrikat.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
22. december 2003 - 15:54 #13
nva det program duer åbenbart ikke på xp
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
22. december 2003 - 16:13 #14
it-supporteren.dk kan du ikke prøve at skrive til mig over msn Jakob113@yahoo.com
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
22. december 2003 - 17:45 #15
Så fik jeg det til at virke.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. december 2003 - 18:51 #16
Hej Jakob, jeg kunne ikke forstå hvem det var på Messenger, men så var det dig :) Takker for point :)

God Jul