Avatar billede r3ptile Nybegynder
19. december 2003 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lydkabler ikke rigtigt sat til?

Jeg har på mit nye bundkort indbygget lydkort og på mit gamle lydkort sad nogle kavler som gik op til mine 2 PC-drev. Disse skal vel også kobles til mit nye bundkort? Jeg har ihvertfald taget de samme kabler og sat mit master cd-drev til det stik på bundkortet der hedder "CD 1" (sort stik) og sat kablet til min slave cd-drev til stikket "AUX1" (hvidt stik). Men når jeg f.eks. spiller Ringenes Herre 3 mangler der en masse lyde, som jeg regner med kommer fra CD'en i drevet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. december 2003 - 13:46 #1
Man har "normalt" kun 1 audio indgang (CD1) på sit lydkort. Har du sat kablet fra dit "spille" CD-drev i CD1? Hvis ikke, så prøv det først.

Tror ikke at du kan bruge AUX indgangen til dit CD drev.

JP
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2003 - 14:32 #2
Lydene ligger som filer på cden, og bliver ikke overført via lydkabel.
Prøv at opdatere dine lydkort/chipset drivere.

Og du behøver ikke bruge lydkabel mere, til f.eks afspilning af audiocder, da disse også bliver overført digitalt via ide-kablet.
Har personligt ikke brugt analoge kabler lydkort/bundkort->cdrom i et par år.
Avatar billede r3ptile Nybegynder
19. december 2003 - 22:01 #3
Har opdateret driverne, men det virker stadig ikke.
Avatar billede chalde Seniormester
19. december 2003 - 22:07 #4
opdatér spillet.
se om du har konfigureret lyden rigtigt i spillet.
Avatar billede clauzii Nybegynder
07. januar 2004 - 16:15 #5
Jo AUX betyder Auxilary dvs. ekstra indgang.
Denne indgang er i stand til at tage signaler på linie niveau = CD, Tuner, Kassettebåndoptager, Keyboards osv. Dog IKKE gamle pladespillere - dér skal bruges en RIAA.