Avatar billede r3ptile Nybegynder
18. december 2003 - 09:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i sort efter ændring i bios

Jeg har netop fået ny PC: AMD Barton 2800+ (2ghz), ASUS nForce2 bundkort, 2 x 256mb Kingston HyperX RAM, gef2 gts.

Første gang jeg tændte den efter jeg havde samlet den kom følgende besked på POST-skærmen:

Warning!! CPU has been changed

Jeg prøver så at gå ind i bios og ændre et par ting, men når jeg så går ud af biosen og gemmer, genstarter pcen og så er der ikke noget skærmbillede. Jeg slukker, piller batteri ud af bundkort, venter, sætter batteri i igen og så kommer der skærmbillede igen, men det samme sker hvis jeg bare ændrer det mindste i biosen. Det er ikke altid at advarslen med CPU'en kommer.
Avatar billede r3ptile Nybegynder
18. december 2003 - 09:24 #1
Det skal lige siges at den harddisk jeg har i er en gammel Compaq harddisk, hvor jeg har installeret WinXP Pro oveni.
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2003 - 09:47 #2
Hvis bundkortet skal jumpes (FSB) skal den stå på 166
Avatar billede hub Nybegynder
18. december 2003 - 09:54 #3
Du behøver ikke at vente. Find den jumper (i nærheden af batteriet som regel) der resetter BIOS, hvilket under alle omstændigheder, måske kan løse dit problem  Se i manual. Muligvis kan boardet ikke samarbejde med denne processor uden en biosupdate--tjek Asus' website for dette..
Avatar billede r3ptile Nybegynder
18. december 2003 - 10:05 #4
Er inde for at finde opdatering til BIOS (http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X)

Ved mange af downloadene står der f.eks. "for PCB revision 1.03, 1.04, and 1.06 only" Hvordan finder jeg ud af hva PCB revision jeg har?

Og tak for hjælpen :)
Avatar billede r3ptile Nybegynder
18. december 2003 - 10:06 #5
Ser ud til jeg bare skal bruge Awdflash BIOS update tool V8.24B
Avatar billede hub Nybegynder
18. december 2003 - 10:06 #6
Det står printet på boardet
Avatar billede r3ptile Nybegynder
18. december 2003 - 23:32 #7
Ved ikke hvad jeg gjorde men pludselig gjorde den det ikke mere...
Avatar billede r3ptile Nybegynder
18. december 2003 - 23:40 #8
Tjek
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2003 - 09:08 #9
Du kn da ikke stille/og få svaret spørgsmålet, for derefter acceptere dig selv.