Avatar billede edske Nybegynder
17. december 2003 - 23:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Smoothwall opsætning

Hej Exp

Jeg har installeret en smoothwall 2.0 uden nogle problemer og jeg kan sagtens få fat i den...og konfigurere den.

Mit net er bygget således op:

    xxx.xxx.xxx.xxx
    Router
        .
    Smoothwall
        .
      LAN
Range 192.168.1.1-192.168.1.99

Hvordan for jeg den til at tillade traffik igennem den, hvad skal der sættes op for at den tillader alle fra LAN kan gå på Internettet???

Det må jo være ren basis det her...

Der skal så bagefter laves noget forwarding, men det har jeg styr på.. til min mailserver og web server.

Mvh

Claus
Avatar billede trumf Nybegynder
19. december 2003 - 12:16 #1
Hvilke adresser har du tildelt hhv rød, orange og grøn zone ?
Avatar billede trumf Nybegynder
19. december 2003 - 12:27 #2
Hvis du kan få fat i den, så er grøn på plads...
Giv rød zone ip 10.10.10.1 eller 10.10.10.2 og prøv at pinge en adresse ude på nettet fra den. Når du kan det, så er der også hul igennem for grøn.
Orange kan du jo så give adressen 192.168.2.1, så skal mail og webserver have adresserne 192.168.2.2 og 192.168.2.3

Hvis du har aktiveret DHCP så skal dit LAN køre i range 192.168.1.2 - 192.168.1.x og ikke fra 192.168.1.1, da 1 er gateway og DNS

Jeg kører selv med samme opsætning, bare ikke igennem en router.
Avatar billede trumf Nybegynder
19. december 2003 - 12:29 #3
Hov, prøv også at skifte mellem alm og krydset kabel mellem router og SW. Fra modem til SW skal det være krydset, men har jo ikke lige prøvet med en router.

Håber du får det til at virke, ellers skriv igen.
Avatar billede edske Nybegynder
19. december 2003 - 17:23 #4
Jeg har fået det til at virke, problemet var at køre setup en gang til og tildele netkorte en gang til... jeg kunne se med ipconfig at eth0 ikke var kommet op, nu virker det perfekt...

Min gateway i dette tilfælde er 192.168.1.100 ;-)

<<Trumf har du noget erfaring med vpn og smoothwall???
Avatar billede trumf Nybegynder
20. december 2003 - 11:46 #5
nix, men jeg skal selv til at sætte en op, så vi kunne måske gøre det sammen.

Jeg skal have en P900 på netværket og måske også en PC. Har dog ikke fået mobilen endnu, så det bliver først når Orange får den, men det skulle være en af de nærmeste par dage.

Hold øje med mine spm her over de næste par dage...
Avatar billede edske Nybegynder
09. august 2004 - 14:34 #6
lukker