Avatar billede matz Nybegynder
17. december 2003 - 21:20 Der er 16 kommentarer

Copyright er den overtrådt her?

Jeg vil godt lige vide om copyrighten på det originale design er overtrådt her, hvis man har laver designet helt fra bunden af:

Designet der selv er lavet:
http://frip.dk/mats1122/tets/Hi-Tech.gif

Originale design:
http://www.zymic.com/templates/08lrg.jpg
Avatar billede bredker Nybegynder
17. december 2003 - 21:21 #1
det er den ikke på den side
siden kan ikke vises
Avatar billede matz Nybegynder
17. december 2003 - 21:21 #2
Kan du ikke se hjemmesiden ?
Avatar billede bredker Nybegynder
17. december 2003 - 21:22 #3
nej
Avatar billede matz Nybegynder
17. december 2003 - 21:23 #4
okay virker ellers fint her...

Er der andre som kan se den ?
Avatar billede mat Nybegynder
17. december 2003 - 21:23 #5
Jeg kan godt se dem - og om det er lavet fra bunden eller ej så ligner det på en prik...om copyright er overtrådt kan jeg ikke udtale mig om (jeg er ikke jurist) men det er et plagiat for sure.

-mat
Avatar billede matz Nybegynder
17. december 2003 - 21:23 #6
mat >> Udfra din egen mening - ville du så mene at copyrighten var overtrådt ?
Avatar billede mat Nybegynder
17. december 2003 - 21:26 #7
ja
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. december 2003 - 21:31 #8
Det kommer jo an på om den ene part har givet den anden tilladelse til at benytte designet :)
Avatar billede matz Nybegynder
17. december 2003 - 21:33 #9
Det har den ene part ikke... Er det copyright så overtrådt ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. december 2003 - 21:43 #10
det er der såmen slet ingen tvivl om.
Avatar billede somfy Nybegynder
17. december 2003 - 21:46 #11
Er ej heller jurist men er slagsdirektør i en internationalt virksomhed og med mit kendskab til markingsføringsloven - går du med dit design alt for tæt på et allerede eksisterende design med copyright!! Men om der virkelig er tale om copyright eller om det blot er indsat er jeg så nok endnu mere i tvivl om - da det jo kun er et design forslag fra begge sider - hvilket næppe vil være grundlag nok til, at købe sig til en copyright! Men undersøg hellere det nærmere inden du "lancere" dit design!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. december 2003 - 21:57 #12
somfy, man "køber" sig ikke til et copyright. Ophavsretten til et værk er noget man har, i samme øjeblik man har udført værket.
Avatar billede somfy Nybegynder
17. december 2003 - 22:01 #13
nanoq: Man har ikke copyright over noget som ikke er registeret og det koster penge at registere ting, uanset om det er hjemmesider eller andre produkter! Det er så registeringsdatoen der er med til, at afgøre hvem der egentlig er det retmæssige copyright indehaver!
Avatar billede dmcn Praktikant
17. december 2003 - 22:04 #14
somfy : nanoq har nu ret - i det sekund du har lavet et værk, har du ophavsretten til det. Selv de billeder du tegnede i børnehaven er ophavsretsligt beskyttet. Du skal ikke købe dig til ophavsret, du får den automatisk.
Avatar billede matz Nybegynder
17. december 2003 - 22:09 #15
Det er ikke mig som har lavet designet..det er en som har lavet det til mig og han har også lavet det som en hjemmeside html, og den originale er et hjemmeside design som man kan downloade gratis fra ovenstående link...Så han har overtrådt copyright 100% ?
Avatar billede somfy Nybegynder
17. december 2003 - 22:15 #16
n0rmality : I har begge ret, men det er næsten umuligt at bevisføre ved en evt. retssag, hvilket er grunden til, at man idag Registerer "sit varemærke/produkt" hvis man vil være sikker på, at holde produktet og det koster penge!
Matz : Ja det har du egentlig, da vedkommede jo som der ovenfor står automatisk har ophavsretten! Men jeg vil nu sige det mere er op til egen samvittighed, at sige at du har lavet produktet i eksempelvis 2002 eller tager jeg fejl?? (n0rmality+nonoq)