Avatar billede elxx Nybegynder
17. december 2003 - 00:26 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er Frontpage så VILDT krævende?

Hej. Nogen der ved hvorfor frontpage er så krævende, især når jeg arbejder med rammer, og trykker frem og tilbage.
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. december 2003 - 00:27 #1
Sikkert fordi der er lagt så mange ligegyldige funktioner ind i programmet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2003 - 00:30 #2
Fordi det er dårligt/sjusket programmeret
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. december 2003 - 00:31 #3
bufferzone > Jeg tror faktisk det er begge dele :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2003 - 00:33 #4
jep, Det er ikke så godt lavet, til gengæld kan det en masse ligegyldige ting
Avatar billede elxx Nybegynder
17. december 2003 - 00:36 #5
Dvs. At det ikke er min computer det er galt med igen, og frontpage bare er sådan?
Kan i anbefale nogen gode programer. Jeg har hørt godt om dreamweaver, men ved ikke helt hvor godt det er.
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. december 2003 - 00:37 #6
Typisk MS.
Jeg sad den anden dag, og lavede en præsentation i PowerPoint. Jeg havde et dias, hvor jeg satte fire billeder ind. Så flyttede PowerPoint dem rundt, fordi den ikke mente at de stod godt nok. Så flyttede jeg dem tilbage igen, og så flyttede PowerPoint dem IGEN!

Så har vi vist nået et punkt, hvor sådan et program ikke bør have flere funktioner.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2003 - 00:39 #7
Dreamweaver er godt. Min holdning er at man da bruger forskellige værktøjer til forskellige ting. Jeg bruger faktisk frontpage til nogle ting. hurtig opsætning at mange sider i en struktur, og tabeller, men jegrenser næsten altid koden i notepad. Stones web writer er også god, Photoshop og imageready kan bruges, Golive er godt. Kik på flere værktøjer og brug dem til det de egner sig til
Avatar billede tofferman Nybegynder
17. december 2003 - 00:40 #8
Dreamweaver er godt, men det koster penge. Jeg bruger TSW Webcoder 4. Det er ret enkelt, og det er gratis.

http://www.tsware.net/

Jeg laver udelukkende "håndkodning", så jeg har ikke brug for WYSIWYG-funktionen. Så hvis du har brug for WYSIWYG-redigering, kan jeg ikke hjælpe dig.
Avatar billede elxx Nybegynder
17. december 2003 - 00:58 #9
Med andre ord. Alt andet end MS er godt :)
Tak for hjælpen
Avatar billede perj Nybegynder
17. december 2003 - 01:12 #10
Taler vi om FP 5.0 eller FP 6.0?
Avatar billede elxx Nybegynder
17. december 2003 - 11:28 #11
FP 4.0
Avatar billede Kengun Praktikant
17. december 2003 - 12:14 #12
Det er ikke Frontpage som er krevende men brugeren som ikke kan bruke det!
Avatar billede cdc Novice
17. december 2003 - 12:18 #13
Giver Kengun ret, dog skal man aldrig bruge FP's skabeloner. Men som ren editor er der ikke det store problem hvis man kan sin kode.
Avatar billede elxx Nybegynder
17. december 2003 - 13:55 #14
microsofttilhængere.. :-p
Avatar billede cdc Novice
17. december 2003 - 14:22 #15
ikke umiddelbart da jeg bruger dw og notesblok også. Men skal man holde sog totalt fra slamkode, skal man kode i notesblok, så skal man ikke nruge editors.
Ville bare informere om det, da mange bruger fp, men bruger den forkert.

Fejlen er ikke som sådan i programmet men fejlen sidder som regel 40 cm. fra skærmen, dette drejer sig også om andre programmer så som psp kontra ps. Ejer man ikke kreativ sans er det jo lige meget hvilket program man arbejder med, men bliver ikke bedre af at poste 6000 kr i et program som man ikke magter at betjene
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
17. december 2003 - 21:57 #16
>> cdc og kengun så enig at I tror det er løgn ;)
Avatar billede elxx Nybegynder
17. december 2003 - 22:38 #17
Nu går i uden om hele spørgsmålet som i øvrigt er besvaret. I må kede jer.
Avatar billede cdc Novice
17. december 2003 - 23:41 #18
elxx--> Du har ikke fået andet svar end at FP stinker.....Var det svaret på dit spm...?
Avatar billede Kengun Praktikant
17. december 2003 - 23:44 #19
Beklager, men det har ingen ting med å kjede seg. Men jeg blir bare litt provosert når brukere klager over et program og skylder på Microsoft, eller andre, og så er det egentlig brukeren selv som ikke klarer å bruke programmet. Det er da likegyldig om det er Microsoft eller Macromedia som har laget programmet. Jeg føler at det er mange her inne som på død og liv må si noe negativt om Microsoft. Det kan sies negativt om både Microsoft og Macromedia og andre, men jeg forsøker å ikke nevne det på Eksperten. Det er kun et tegn på at det er MIG som ikke klarer å bruke programmene på riktig måte. Hvis dere ikke liker Microsoft så la være å bruke deres programmer. Jeg synes det bliver feil av meg å si at Dreamweaver (laget av Macromedia) er noe p*ss og så er det egentlig meg som ikke klarer å bruke programmet. Det er da ikke Macromedia sin feil at jeg ikke klarer å bruke programmet på riktig måte. By the way, så bruker jeg flere programmer av Macromedia som f.eks. Flash, Dreamweaver, etc. men jeg bruker også programmer til Microsoft og er godt fornøyd :)

Elxx> Hvis du er trett av å følge denne tråd, selv om spørsmålet er besvart, så kan du ganske enkelt ta bort det "flueben" her på venstre side og klikke [Udfør] så vil du ikke motta flere emails angående denne tråd.

GOD JUL :D
Avatar billede elxx Nybegynder
18. december 2003 - 00:17 #20
Der er nu en god grund til at give MS skylden.
Bare se Windows XP. Det er et ikke-færdig udviklet OS, og det er faktisk rigtigt.
Avatar billede cdc Novice
18. december 2003 - 08:35 #21
hvad bruger du selv elxx ?
Hvor mange penge vil du smide ud til programmer ?
Så kan man da finde programmer til dig du kan bruge, en god en er stones webwriter, så slipper du for slamkode, ellers er det en god idé at kigge på www.html.dk hvor man får det basale html kode, og derfra kan kode i motesblok, så er det kun en selv der laver koden.

Synes bare det er forkert at smide et svar der hedder det stinker.....Det afhjælper jo ikke dit problem, ej heller andre der søger og kommer ind på dette spm, når man søger på fp.

FP laver slamkode, ja, hvis man bruger den 100%
DW laver slamkode, ja
GoLive laver slamkode, ja
Tror ikke du finder en eneste WYSIWYG program som ikke laver slamkode, eller holder sig til html standarden.
Men hvis man setter sig ind i at bruge de forskellige programmer, og håndkoder lidt ved siden af, er de til hjælp og gavn, men man får ikke den vise sten ved at bruge disse programmer. Det gør man kun The hard way, ved at kode i hånden.
Avatar billede elxx Nybegynder
18. december 2003 - 11:22 #22
kan man få noget godt for under 1000 kr.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. december 2003 - 20:43 #23
Nu nævner du ikke om det skal være WYSIWYG..... så her nogen der ikke er ;)

TopStyle er et rigtig godt værktøj til CSS. Fåes både i free og payversion. Vælger du lite versionen som har utroligt mange features indbygget koster det dig ikke noget.
http://www.bradsoft.com/download/index.asp

Hvis du heller ikke vil have slamkode kan du f.eks. bruge NoteTb lite som også er gratis http://www.notetab.com/ntl.php men har hjælp indbygget.

Sig til hvis det skal være WYSIWYG, men ved sitte rigtig om du kan få et godt værktøj for under en tusse......
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. december 2003 - 20:44 #24
....og by the by - da også rigtig god xmas herfra ;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
18. december 2003 - 20:45 #25
arg stavefejl er helt gratis :)
NoteTb lite = NoteTab Lite

sitte = skitte ;)
Avatar billede elxx Nybegynder
18. december 2003 - 21:21 #26
Jeg bruger den jeg har nu.. Så spare jeg de penge.