Avatar billede zl1ng3r Nybegynder
16. december 2003 - 21:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Comp vil ikke på nettet.. Periodisk fejl..

Hej, min brors comp vil nogle gange på og andre gange ikke...

Det er ved at blive pænt irreterende, og vi vil gerne vide hvorfor den gør dette..

OS er Win XP Pro
Forbindelse: 256/128 TDC ADSL

Vores net kører således:

Der sidder kabel direkte fra modem til en switch, og så fra switchen og videre ud til brugerne i hjemmet...

Jeg beskylder selv lidt switchen for al ravagen..
Har også tænkt på om en router ville løse problemet?

Det er som sagt en periodisk fejl, dvs. det ene øjeblik vil den gerne logge på nettet, men 5 min kan udfaldet være ændret til noget helt andet..

Please HELP!!!

På forhånd tak!
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
16. december 2003 - 21:39 #1
Logge på nettet - hvad mener du?  Popper den op og siger at kablet ikke er tilsluttet eller hva'?
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
16. december 2003 - 21:40 #2
Det er da klart hvis du ikke har en router, kan der kun være 1 på ad gangen...
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
16. december 2003 - 21:41 #3
WAN er ikke lavet til at deles ud gennem en switch... Køb en router, du kan få en inkl. switch for under 400 kr...
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
16. december 2003 - 21:44 #4
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
16. december 2003 - 21:44 #5
Når det er en periodisk fejl er det jo ikke det der er galt - og desuden kan han da sagtens tilslutte flere computere til den switch!
Avatar billede zl1ng3r Nybegynder
16. december 2003 - 21:44 #6
j_jorgensen--> Den popper ikke op med noget.. Kun hvis man prøver at logge på msn.. så skriver den nogle gange at det "lader til at man er bag en firewall", men det er jeg ikke..
fatter keine--> Vi har da været 2 på mange gange herhjemme??
Vil det sige at hvis jeg køber en router og sætter som mellemled, så er mine problemer løst?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
16. december 2003 - 21:48 #7
okay. Den fejl du får fra MSN kan du ikke nødvendigvis stole på, MSN siger så meget ;) er det KUN der du får fejlen?
Avatar billede zl1ng3r Nybegynder
16. december 2003 - 21:50 #8
Ja lige netop den fejlmeddelelse... Men når den siger det kan jeg så heller ikke komme på nettet så det er nok en router der skal til..
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
16. december 2003 - 21:55 #9
Nej..du behøver ikke en router pga det! Når fejlen er periodisk er det altså ikke det.