Avatar billede ole_c Nybegynder
16. december 2003 - 19:25 Der er 12 kommentarer

Menu og værktøjslinie i stifinder

Hjælp!
Jeg kører win 2000.

Menubjælken og værktøjsbjælken er forsvundet i Stifinder.
Er der nogen der ved hvordan det kan genoprettes?
Linierne er på plads i denne computer og andre programmer.
Har forsøgt at udpakke stifinder fra installationsdisken uden resultat.

mvh.
Ole_c
Avatar billede spine Nybegynder
16. december 2003 - 19:35 #1
Gå i "vis" "værktøjslinier" og hent dem frem igen....
Avatar billede ole_c Nybegynder
16. december 2003 - 19:42 #2
Beklager spine, min menubjælke er også væk så det er ikke muligt at udføre dit ellers udmærkede forslag.

mvh.
Ole_C
Avatar billede spine Nybegynder
16. december 2003 - 20:24 #3
aahhh..... ja så er det jo ikke så nemt :)
har du prøvet at åbne mappeindstillingenre i kontrol panelet, eller my computer og resette indstillingerne for alle mapper til default ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2003 - 20:38 #4
hvis den er helt tosset kunne du jo prøve at gå i Start>Kør og skrive SFC /scannow - sæt din CD i drevet og tryk Enter
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2003 - 20:39 #5
virker det heller ikke må du ud i en Repair
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2003 - 20:40 #6
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. december 2003 - 20:41 #7
Det vil rette op på småfejl i filsystemet !

Start - Kør - og skriv så i promten -    sfc /scannow

Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. december 2003 - 20:42 #8
Sorry "retaxes" - havde ikke set dit indlæg om samme.
Se bort fra dette svar.
Avatar billede ole_c Nybegynder
16. december 2003 - 22:04 #9
Tak til retaxes! Vil forsøg dit forslag.
Vender tilbage med resultatet og forhåbentlig en belønning.

mvh.
Ole_C
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. december 2003 - 23:02 #10
ok
Avatar billede ole_c Nybegynder
25. januar 2004 - 21:38 #11
Har opgivet at genoprette menulinien i stifinder.

Det er en lidt voldsom reaktion at geninstallere hele windows
blot fordi der mangler en menulinie i et enkelt program.
Derfor gives der ingen point denne gang, beklager.

Mvh.
Ole_c
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. januar 2004 - 00:09 #12
Du skal alligevel afslutte -