Avatar billede anderzand Nybegynder
16. december 2003 - 18:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TV-Kort: Hauppage WinTV PCI eller TerraTec Cinergy TV 400

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvilket af disse TV-Kort, der har fået de bedste anmeldelser i computermedierne? (når man kigger rundt på nettet, så bliver man totalt forvirret af variationen af subjektive bedømmelser af TV-kortene..) (men personlige erfaringer er også ok, hvis man har prøvet begge kort, og mener at man kan sige noget rimeligt generelt..)

Hauppage WinTV PCI (/- FM) eller TerraTec Cinergy TV 400

Hauppage er jo lidt dyrere, men det er et krav, at der skal være stereo, så derfor ikke WinTV GO. Derudover er det vigtigste, at kortet skal være stabilt, at lyden virker og at billedet er godt (har nogle steder set kommentarer om tilbagevendende skrattelyde på Cinergy..). Nå jo, og optagefunktionen er også lidt relevant.
Avatar billede the_legend Nybegynder
18. december 2003 - 19:07 #1
jeg arbejder i en under afd. af www.zitech.dk og der tester vi hardware som er blevet byttet af zitech også tester vi det og der har vi MANGE tv-kort og bl.a dem du nævner. min udmidelbare mening er at Hauppage WinTV PCI (/- FM) er bedst
Avatar billede hunterkiller Nybegynder
26. december 2003 - 03:52 #2
Jeg er lige blevet ejer af et Cinergy 400 TV - ingen problemer der, krystalklart billed - og god lyd - har ikke haft nogle problemer, har heller ikke oplevet at det gik ned (har ligget og gloet tv på det i 2 timer nu) - og har os lige fået prøvet optagefunktionen, godt nok kun nogle sekunder men den virkede efter hensigten, og kunne encode det til XviD on the fly
Avatar billede anderzand Nybegynder
02. januar 2004 - 12:21 #3
Nå jeg er ikke så skarp i at bruge eksperten, så jeg fik ikke delt nogle points ud. Hunterkiller svarede sådan set ikke rigtigt på mit spørgsmål, men The Legend kan da godt få et par points, hvis du skriver igen, selvom det ikke var et særligt kontant svar!

Jeg har nu købt Hauppage kortet, og det virker fint, godt billede, også selvom jeg kun har et onboard-grafikkort. Bundkortet er et EliteGroup L4S5MG/651+. Til gengæld er jeg skuffet over, at lyden skal tilsluttes via line-in på mit lydkort, og altså ikke går direkte til kortet.
Avatar billede hunterkiller Nybegynder
09. januar 2004 - 00:33 #4
sådan har det altid været med tv-kort.. ved ikke lige hvorfor
Avatar billede golyf Nybegynder
13. april 2004 - 11:25 #5
hunterkiller: Jeg har lige købt Cinergy kortet, men min maskine kan kun lige følge med til at encode DivX (fast motion) on the fly i 640*480 og helst en tak længre ned.
Jeg har en AMD XP 2400+ men masser af hurtig ram og hurtige diske. Hvad har du og dine erfaringer ?
Avatar billede anderzand Nybegynder
29. juni 2004 - 15:09 #6
Jeg har ledt meget efter programmer, der kan encode i DivX, da der i Hauppagesoftwaren kun er ordentlig mulighed for at bruge MPEG-formater, som er for dårlige og fylder for meget. Det er ikke nemt at finde et program, der dur! Min bedste erfaring var med en ShowShifter 3 trial. Her var der mange forudindstillede muligheder for DivX-konfigurationer - på den måde tror jeg, at kvaliteten blev ret optimal. Jeg har selv en celeron 2ghz processor.

I øvrigt er jeg rigtigt glad for Hauppage-TV-kortet. Det er stabilt og har suveren billedkvalitet. Det eneste minus er, at lyden af og til (måske hver halve time) sætter lidt ud og bliver totalt forvrænget i et par sekunder. Sært.. Nå ja, og softwaren er ret oldnordisk - men virker da..
Avatar billede anderzand Nybegynder
29. juni 2004 - 15:56 #7
Nå men der kom vist aldrig noget svar på det oprindelige spørgsmål. Det vil nok altid være uoverskueligt at skulle købe computerhardware..