Avatar billede aceymer Nybegynder
15. december 2003 - 20:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tutorial til C++ med wxwindows eller andet Gui assistance

Jeg er tidligere Java programmør men vil bevæge mig over i C++, hvorfor spørger i måske, for at komme væk fra JVM. Jeg sidder nu og kæmper med at lærer tilbagegangen til C++. Jeg vil gerne kunne kode noget GUI og har fundet wxwindows... men jeg er stadig ikke stærk nok til at kode i C++ til at kunne få det til at virke...  Jeg bruger DEV- C++ og leder efter en tutorial der kan hjælpe ,mig igang med GUI programmering.. nogen der kan hjælpe mig...
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 20:59 #1
Og det skal være WxWindows - ikke Win32 API ?
Avatar billede aceymer Nybegynder
15. december 2003 - 21:00 #2
Det der er vigtigt for mig er at der ikke skal installeres noget ekstra for at det kører...  eks. .NET Framework eller Java Virtual Machine...  ellers er jeg klar til alt...  og tak for hurtig respons...
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 21:01 #3
Win32 API kræver kun Windows.

Der er en tutorial på:
  http://www.winprog.org/tutorial/
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 21:02 #4
Fordelen ved WxWindows er at det fåes til andre platforme end Windows.
Avatar billede aceymer Nybegynder
15. december 2003 - 21:02 #5
er det til at gå til.. eller skal du være en haj til C++ ????
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 21:04 #6
Hvis du vil igang med WxW så er det vel:
  http://wiki.wxwindows.org/wiki.pl?Dev-CPP_Setup_Guide
  http://users.skynet.be/saw/wxWindows.htm
  http://www.bzzt.net/~wxwindows/icpp_wx1.html
etc.

Men jeg ville nok vælge Win32 API - der er altså mange Windows systemer
rundt omkring.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 21:05 #7
Win32 API kan kaldes fra både C og C++.

Svært ? Nemt ?

Afhænger jo lidt af hvad du kan !

Hvis du lige har lavet helloworld.cpp, så er det nok svært.

Har du lavet GUI programmering i Java, så er det bare anderledes.
Avatar billede aceymer Nybegynder
15. december 2003 - 21:07 #8
Jeg vil følge dit råd og prøve win32...

Tusind tak for utrolig hurtig respons..

lille extra spørgsmål er hvilket værktøj kan anbefales til kodningen..  VS eller dev c++....????
Avatar billede aceymer Nybegynder
15. december 2003 - 21:08 #9
Masser af GUI-prog i java... Jeg skal nok lærer det...  koste hvad det vil af sved og tårer :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 21:09 #10
dev-cpp kan bruges og er gratis.

VS er meget bedre og koster ca. 10000 kr. for en prof. udgave.

Hvis du er studerende kan du dog få VS billigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 21:10 #11
Programming Windows / Charles Petzold

er biblen til den slags kode.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2003 - 21:10 #12
Og et svar
Avatar billede aceymer Nybegynder
15. december 2003 - 21:11 #13
Tusind tak for alt din hjælp...  Det var hurtig og direkte svar...  du har fortjent point... kan du så give mig et svar så jeg kan give dig point :-)