Avatar billede ceeber Nybegynder
13. december 2003 - 22:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan definerer man 100-dele af sekunder i Excel

Hej Eksperter
Jeg har et stort problem med Excel og håber at nogen kan hjælpe mig.

Jeg har clocket overførselshastigheder på nogle medier, og har angivet tiderne i et Excel-ark (celler) som mm:ss:00 (00 = 100-dele af sekunder). Men nu skal jeg have kopieret tiderne over i andre celler men kan ikke få dem til at forblive som de var. Excel laver de 100-dele sekunder om til hele sekunder og ændre derfor mine målinger. Alt over 60 hundrededele af et sekund ændres således til et helt sekund plus hvad der måtte være til overs - og det er jo ikke særlig holdbart.
Der er ingen celleformater, der kan hjælpe mig, er der nogen herinde som kan??
Avatar billede nmh Nybegynder
13. december 2003 - 22:39 #1
Hvad med at lade alle tider være målt i enheden 100dele af et sekund.
Så vil 40 minutter 10,25 sek blive til 241025 hundrededele sekund.
Så er der blot tale om et helt tal.
Du kan altid senere lave det om igen.
Avatar billede ceeber Nybegynder
13. december 2003 - 23:01 #2
Det lyder jo umiddelbart som en rigtig fornuftig idé.
Giv mig lige 5 minutter....
Avatar billede ceeber Nybegynder
13. december 2003 - 23:17 #3
Jeg har fået at vide at jeg kan kopiere dem ind som rene værdier ved at klikke "Indsæt specielt". Så er den i vinkel og du skal selvfølgelig have tak!
Avatar billede nmh Nybegynder
13. december 2003 - 23:26 #4
At kopiere ind som rene værdier: Hvad vil det sige?
Behøver du så ikke at arbejde med tiderne målt i enheden hundrededel sekund?