Avatar billede steenbach Nybegynder
12. december 2003 - 09:05 Der er 4 kommentarer

forkert visning af jpg og gif i 16-bit

I en flashplayer 6 swf med nogle fritlagte jpg og gif billeder, er det fritlagte område misfarvet. Det ser fint ud på en 32-bit opløsning, men ikke på 16-bit.
Hvorfor ?
Avatar billede _k Nybegynder
12. december 2003 - 10:45 #1
Prøv at konvertere billederne til png før du henter dem ind i Flash. Gif fatter ikke en papand af mere end en håndfuld farver, og jpg'er har ikke nogen alfakanal, hvorfor de ikke kan blive transperante på definerede områder. Png-formatet kan begge dele - og Flash konverterer dem alligevel til jpg'er i runtime ;o)
Avatar billede steenbach Nybegynder
12. december 2003 - 11:01 #2
Har prøvet med png, men så bliver billedet meget grumset
Avatar billede steenbach Nybegynder
12. december 2003 - 11:19 #3
har nu prøvet med png - samme problem ???
Avatar billede _k Nybegynder
12. december 2003 - 12:12 #4
Du skal i Photoshop (eller hvilket billedbehandlingsprogram du nu bruger), være sikker på, at din baggrund er transparent. Er den det?

Og billedet burde ikke blive grumset hvis du, igen i dit billedbehandlingsprogram, gemmer jpg'er eller gif'er i png-format - medmindre du gemmer til et eller andet obskurt png-format (ja, der er flere, men default plejer at være ganske ok)