Avatar billede renekoemler Nybegynder
11. december 2003 - 13:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbne Excelark fra skabelon

Hej Alle,

I forbindelse med et lille intranet har jeg brug for at linke til og kunne åbne et excel-dokument dannet udfra en skabelon (.xlt).

Hvis jeg bare linker til excelfil.xlt så åbnes den som skabelon og ikke som "almindeligt" dokument (excelfil1.xls). Er der nogen der har løsningen på dette problem. Linket er sat til at åbne i "Nyt vindue".

/René
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
11. december 2003 - 20:29 #1
Øhmm enten er det bare fordi jeg er træt, eller ..... ;) jeg forstår ikke helt hvad det er du mener ???
Ønsker du at åbne en almindelig excel fil hvor du har har gemt nogen data, eller ønsker du at åbne en excel skabelon ?
Avatar billede renekoemler Nybegynder
12. december 2003 - 08:15 #2
Hej Susanne

Om du er træt eller ej skal jeg ikke kunne sige ;-)

Men jeg skal da gerne prøve igen.

Når man normalt dobbeltklikker på en excel skabelon - så åbnes der en ny projektmappe der har "arvet" (er bygget på) skabelonen.

Jeg ville gerne at dette også skete når jeg klikkede på mit link fra mit intra net. Der sker i midlertid det at det er skabelonen der åbnes (og ikke en projektmappe bygget over skabelonen)

Skabte dette mere overblik?

Bedste Hilsner
René
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
14. december 2003 - 21:54 #3
sry fordi jeg har syltet dig - har haft lidt travlt ;)
Er stadig ikke helt med S***
Du vil åbne en excel fil ved at klikke på et link - hertil er jeg med ;)

Hvad er det for en excel fil du vil åbne. Er det en fil du har uploadet ? eller ønsker du at linke til en skabelon, som i har liggende på et fællesdrev på en server ???

ARGH for hunni - det du ønsker er vel: bruger klikker på link der peger på en xlt fil - når der klikkes åbnes fil som xls (nyt spreadsheet) med diverse indstillinger fra skabelonen - har jeg set lyset ???

går ud fra at du på nuværende tidspunkt bruger noget a la dette her
<a href = "data/MinFil.xlt" target="_blank">Klik her for at åbne filen </a>

Her er jeg ret sikker på du skal hen og vende omkring noget ASP. Her et link til en komplet kode
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?lngWId=4&txtCodeId=6955
Avatar billede renekoemler Nybegynder
23. februar 2004 - 11:06 #4
lukker