Avatar billede fbwally Nybegynder
10. december 2003 - 22:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med beregningsfelt i formular

Jeg har efter hjælp af mugs fået et tekstfelt i en formular til at lave en ønskede beregning. Problem er dog at den ene værdi som skulle hentes fra et andet tf i formu. bliver taget fra den sidst indsatte værdi i undertabellen.
spg: Hvordan laver man en beregning som tager værdier fra formularen og indsætter resultatet i den underliggende tabel?
kode:
Private Sub Salgspris_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Me.Avance_pr_Kg = Salgspris - Katalogpris
End Sub

mugs: Varekatalogpris er ændret til Katalogpris
Avatar billede fbwally Nybegynder
10. december 2003 - 22:16 #1
Når jeg opdatere/ændre Katalogprisen i formularen, er det stadig den gamle værdi som bliver brugt til beregningen.
Avatar billede mugs Novice
10. december 2003 - 23:21 #2
fbwally -> Nu har jeg ikke din db mere, så jeg kan ike huske hvordan den var skruet sammen.

Men hvad mener du med udtrykket "undertabellen"?
Den beregning du har skrevet, indsætter jo netop resultatet i feltet Avance_pr_Kg i den underliggende tabel.
Avatar billede fbwally Nybegynder
11. december 2003 - 08:06 #3
Ja og det er godt nok, men når der så skal tilføjes endnu en refusion i tabellen, bruger beregningen den gamle værdi fra Katalogfeltet,(den sidst indsatte). Desuden bliver den nye katalogpris slet ikke indsat i tabellen..
Jeg ved ikke om det er fordi jeg bruger Me.refresh forkert?
Hvis du har mod på det, vil jeg gerne sende den igen..
Avatar billede mugs Novice
11. december 2003 - 08:14 #4
Du må gerne sende den igen. Jeg er på vej på arbejde, så jeg vil ikke love at jeg når det før iaften:

mugsmail.dk
Avatar billede mugs Novice
11. december 2003 - 08:14 #5
Sludder: mugs@mail.dk
Avatar billede mugs Novice
11. december 2003 - 19:22 #6
Db er modtaget rettet og forsøgt returneret, men jeg kan ikke sende til modtageren, men får en meddelelse om, at modtageren er blokeret. Dette uanset om jeg sender zippede db eller kun tekst.

Sender igen, når jeg får en tilbagemelding fra brugeren fbwally.
Avatar billede fbwally Nybegynder
13. december 2003 - 12:32 #7
Jeg har tømt min mailboks, så du må meget gerne prøve at sende den igen..
Avatar billede mugs Novice
14. december 2003 - 20:41 #8
Svar.