Avatar billede mio79 Nybegynder
09. december 2003 - 09:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Normalisering-hvordan?

Hej jeg har en række data der skal opstilles i en tabel og derpå gennem de første tre normalformer. Mit problem er at jeg slet ikke kan få styr på mine indsamlede data og er ved at give helt op.
nogle der kan hjælpe?
Avatar billede mlhave Nybegynder
09. december 2003 - 10:40 #1
Tjaaa, det er jo et ret bredt spørgsmål :o)
Hvad har du brug for? Jeg har et let forståeligt eksempel på hvordan man normalisere, så hvis du lægger din mailadresse så skal jeg sende det...
Avatar billede jkrons Professor
09. december 2003 - 11:10 #2
Husk den gamle læresætning:

All fields must depend on: The Key, The Whole Key, and Nothing but The Key, so help me Codd.

Så hjar du vejen til de første tre normalformer.
Avatar billede jkrons Professor
09. december 2003 - 11:12 #3
En anden løsning, der er medvirkende til at skabe overblik, hvis du har mange data, er at begynde med at gruppere dine data i sammenhørende grupper. Sammenhørende grupper skal som regel anbringes i samme tabel. Når du på denne måde har foretaget en forhåndsopdeling kan det være nemmere at normalisere bagefter.
Avatar billede mio79 Nybegynder
09. december 2003 - 11:25 #4
Ja det var vist et lidt bredt spørgsmål :0) ..min mailadresse er: miomin2003@yahoo.dk
Avatar billede mio79 Nybegynder
09. december 2003 - 11:27 #5
=>jkrons ...tak :0)