Avatar billede humleloi Nybegynder
08. december 2003 - 22:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

blå plet i mørke!

Når jeg tager billeder i mørke kommer der en lille blå plet på alle billederne den er det samme sted på samtlige billeder. det er vildt provokerende! hvad kan det skyldes?
Avatar billede cdc Novice
08. december 2003 - 22:35 #1
kan være noget på din linse som bryder lyset forkert når du bruger blitz
Avatar billede janemil Nybegynder
08. december 2003 - 23:11 #2
Enten skal dit kamera byttes ellers har du en mikroskopisk feltplet på linsen. Prøv en rengør denne.
Avatar billede henninga Novice
08. december 2003 - 23:24 #3
Bruger du blitz?
Hvor på billedet er pletten?
Avatar billede yian69 Nybegynder
09. december 2003 - 03:12 #4
Hvis det er det samme sted, pletten står på billedet, har det ikke noget med blitzen, at gøre. Det er  nærmere som, cdc/ siger, eller en teknisk fejl, der nok er mere realistisk, da den er blå!
En smuds på lincen, ville påvirke de fleste billede, med en sort plet. ;)
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
18. december 2003 - 10:37 #5
Det er sandsynligvis en død pixel. Det vil sige en fejl i CCD'en på dit kamera. Er der garanti på kameraet, så få det byttet. Men tjek lige, at der ikke er snavs på dit objektiv og så videre.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
18. december 2003 - 10:40 #6
Jeg havde en sådan på mit første G3. Se her:

http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=92

Min døde pixel var hvid. Jeg fik kameraet byttet.
Avatar billede yian69 Nybegynder
28. december 2003 - 13:16 #7
Ja, min kommentar kan du ikke bruge til en disse, men jesperhaun har da et udmærket svar.
Accp.det eller luk