Avatar billede get2jensen Nybegynder
08. december 2003 - 09:43 Der er 6 kommentarer

udskiv æ, ø og å fra div. programmer

Vi har omkring 12 Mac OS 9 brugere, og nogle af dem har problemer med ikke at kunne udskrive æ,ø og å fra diverse programmer. Vi har kigget i Adobe Type Reunion deluxe for at se om programmerne er med her, og det er de. Er der nogle der kan komme med et forslag til hvordan vi kan fixe problemet?? Har også prøvet at installere programmerne igen, lavet skrifterne om i exploreren, kigget på indstillingerne i ATM.

Nogle forslag??
Avatar billede macintosse Nybegynder
08. december 2003 - 11:22 #1
hvilke fonte og programmer drejer det sig om?

MacinTosse
Avatar billede get2jensen Nybegynder
08. december 2003 - 11:54 #2
Alle fonte vil jeg tro (ihvertfald alle dem der er testet) og programmerne er: explorer, outlook og word. Quark og andre gængse programmer er ok.

Jeg har flere gange og med flere forskellige fonte prøvet at skifte i programmerne, men det hjælper ikke.
Avatar billede egonspock Seniormester
08. december 2003 - 17:16 #3
Hvad udskriver de til? Er det kun i udskriften at der er problemer, eller er det også på skærmen? Det lyder lidt syret. Kunne det have noget at gøre med at maskinerne trænger til at få genopbygget skrivebordet, det er det eneste tidspunkt jeg har set et lignende problem.
Avatar billede get2jensen Nybegynder
08. december 2003 - 17:29 #4
Du mener ved blot at holde shift inde ved opstart?? tror det ikke, for jeg har været ude for flere gange at problemet først opstår efter jeg geninstallere en maskine påny. Og problemet sker ligegyldig hvilken printer det er til, og der er ingen problemer med skærmbilledet.
Avatar billede egonspock Seniormester
08. december 2003 - 17:44 #5
Hvis det er så generelt et problem, er det måske et af kontrolpanelerne eller udvidelserne, der driller. Eller måske blot en korrupt font. Jeg ville nok prøve at slå alle tredjeparts-ting fra (hold mellemrum nede ved opstart) inkl. fonte, og så se om problemet stadig består. Genopbygning af skrivebord der i øvrigt æble-alt og ikke shift, men det vidste du nok.
Avatar billede kado Nybegynder
16. december 2003 - 16:17 #6
Hvilket system bruger maskinerne? Hvilke fonte har du testet?
Problemet er ikke ukendt, såsnart man har installeret Microsoft-programmer.
De har desværre det problem at indeholde "dårlige fonte", som nogle systemer reagerer på.
Det er ikke Type Reunion, der styrer fonte, men Type Manager e.l.
/kado