Avatar billede joaqin Nybegynder
08. december 2003 - 06:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opløsningen tilpasser sig andre skærme

godmorgen til alle

Det er tredie gang jeg prøver på det her spørgsmål

Jeg har fået gode svar fra flere..Tak for det

Men Nu har jeg har hørt at der i dream 4.o support center findes et script, der gør det muligt at:

Hvis jeg har lavet en website eller billede i
1028 X 768 på 17 tommer skærm
så finder scriptet selv ud af at læse modtagerens skærm størrelse og opløsning

Således at der ikke opstår scrollpaneler  Smart ikke!!!

Det er rent html ikke noget med css

1 Hvor finder jeg dette script i supportcentret (
hvad hedder det??)

2 Hvor sætter jeg det ind..under index filen?? head eller
body??

Please hjælp

mvh

Joaqin
Avatar billede nak-m Nybegynder
08. december 2003 - 08:34 #1
Du modsiger jo lidt dig selv, når du siger at det er et script, men at det samtidig er rent html. Det kan ikke lade sig gøre at opsnuse gæstens skærmstørrelse eller opløsning med html-kode.

Du kan dog bruge html, eller foretrukkent css, på en anden måde til at løse problemet. Du kan vælge at lave din sides mål i procent, hvor du i stedet for at skrive fx: 'height: 100px', bare skriver: 'height: 100%' (eksempel i css).

Du kan dog også bruge et scriptsprog som javascript e.l. til at, som sagt, opsnuse brugerens opløsning og derved også muliggøre at 'skræddersy' din side efter gæstens vilkår.

Hvad du vælger, er op til dig :)
Avatar billede joaqin Nybegynder
08. december 2003 - 08:53 #2
Hej nak- m

ja jeg kom vist til at formulerer mig lidt forkert, har lige prøvet mig frem og det ser lovende ud

du får points

gider du lige at svare så jeg kan accepterer

mvh

Joaqin
Avatar billede nak-m Nybegynder
08. december 2003 - 08:57 #3
svar :)