Avatar billede infl Nybegynder
15. januar 2001 - 14:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

cgi-bin

Hvad skal man chmod sit cgi-bin dir til, for at det virker og andre ikke kan se hvad der er i det?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
15. januar 2001 - 14:31 #1
Det kommer an på, hvilken type server man har. Er det på et Unix-baseret er svaret ja. Er det på et winnt (IIS) system, skal system administratoren sætte biblioteket op til at der skal kunne eksekveres filer.
Avatar billede kimg Nybegynder
15. januar 2001 - 14:31 #2
Det er normalt ok med 755

Kim
Avatar billede thomasledet Nybegynder
15. januar 2001 - 14:42 #3
oh, nevermind.... jeg misforstod spørgsmålet.... som kimg siger skulle 755 gøre det...
Avatar billede klausl Nybegynder
15. januar 2001 - 14:51 #4
udover kimq\'s udmærkede råd, kan du med fordel placere en fil ved navn index.html i din cgi-bin, det forhindrer at andre kan se mappens filliste ..
Avatar billede infl Nybegynder
15. januar 2001 - 14:53 #5
Klausl: Hvad mener du lige med det? Dansk tak?
Avatar billede klausl Nybegynder
15. januar 2001 - 14:57 #6
Når du besøger www.ditdomain.dk/cgi-bin med din browser, vil der blive vist en liste over filerne i din cgi-bin, medmindre du har en fil ved navn \"index.html\".

(navnet kan variere alt efter webserverens konfiguration, men \"index.html, vil virke på 99 procent af alle webservere)
Avatar billede infl Nybegynder
15. januar 2001 - 15:02 #7
Hvordan kan det være, at man kan undgå det ved bare at putte en index.html ind!! Kan denne fil ikke komme i konflikt med den anden index fil?
Avatar billede klausl Nybegynder
15. januar 2001 - 15:16 #8
Hvis du allerede har en index-fil i din cgi-bin, som vises når du besøger www.ditdomain.dk/cgi-bin  skal du ikke gøre yderligere. Hvis ikke du har en sådan index fil i din cgi-bin bør du nok overveje at lave en ..

Den vil naturligvis ikke konflikte med index-filer i andre mapper.
Avatar billede infl Nybegynder
15. januar 2001 - 22:09 #9
OK!! Mange tak for hjælpen!!