Avatar billede olf Nybegynder
05. december 2003 - 18:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Canon EOS 300D - mørke billeder

Hejsa,
Øhm, er der nogen der oplever det samme som mig?...

Når jeg fotograferer med mit Canon EOS 300D så ser billederne gode ud på LCD'en. Men når jeg overfører billederne til pc'en, så er de MEGET mørke i forhold til!

Fx kan jeg se strukturerne i et træ-bord på LCD-skærmen - uden at zoome ind. På mit 21" skærm - zoomet ind på 100%, kan jeg ikke se de samme strukturer!

PS: Jeg har sat mit kameras LCD-lysstyrke til "1" (dvs mørkest) for at det ikke er her at årsagen er. Og jeg har set de samme billeder på 4 forskellige pc'ere/skærme, så det er ikke kalibreringen der er helt hen i vejret!

Nogen der har idéer til hvad det kan skyldes?

/Ole
Avatar billede nse Nybegynder
05. december 2003 - 23:09 #1
Jeg tror at forklaringen er, at LCD og TFT skærme ikke viser de samme farver ens.
Fx. er farver ikke ens på en bærbars skærm og en CRT-skærm.
Det er først de nyeste generationer af TFT-skærmer der viser det samme som CRT-skærme, men det er vel og mærke de store dyre paneler.
Jeg er ikke sikkert, men det er een meget plausibel mulighed, men du kan evt. tage kontakt til Canon.
Avatar billede olf Nybegynder
06. december 2003 - 00:11 #2
Takker nse... Jeg har allerede kontaktet Canon - venter stadig på svar. Derfor skulle jeg lige høre om der var andre der havde oplevet det samme.

Hvis der ikke kommer bedre svar, så er pointene dine ;-)
Avatar billede olf Nybegynder
09. december 2003 - 18:58 #3
Så blev de dine :-)