Avatar billede misbruger Nybegynder
04. december 2003 - 15:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 forbindelser 2 segmenter

Hvad ville I bruge til at dele to forbindelse i to adskilte segmenter...

Jeg har to adskilte LAN/segmenter på samme fysiske location.

Begge segmenter har hver sin firewall/routing, og fungere pt. på hver sin internet forbindelse.

Nu kunne jeg umiddelbart god tænke mig at lave noget fail-over, ved at benytte begge forbindelser til begge segmenter.

Med andre ord... Jeg søger en router, der kan håndtere to forskellige internet forbindelser (WAN), samt to LAN segmenter (evt. én LAN og én DMZ)

Alle gode råd og informationer er velkommende!

NB. Behøver ikke at load balance udgående trafik.
Avatar billede sirdux Nybegynder
04. december 2003 - 17:04 #1
den dyre løsning er en Cisco 2600 router, den kan håndtere det problem, den lidt billigere løsning er en linux/unix computer der arbejder som router, den vil også kunne klare det. det er et spørgsmål om pris og hvormeget der skal configureres
Avatar billede kenp Novice
04. december 2003 - 22:56 #2
Avatar billede misbruger Nybegynder
05. december 2003 - 11:35 #3
sirdux -> Jeg har kigget på en Cisco 2600, og det er en del over den prisklasse jeg havde tænkt mig!
Jeg er ikke i tvivl om at Linux/Unix sagtens kan, men jeg kan ikke :(

kenp -> Det ser ganske fornuftigt ud. Har du nogle erfaringer med den selv?
Avatar billede kenp Novice
05. december 2003 - 11:38 #4
nej jeg kender den desværre ikke :( jeg venter med at købe en selv, til jeg får min ekstra adslforbindelse ind, men venter på TDC som skal komme og grave nyekabler ned til mig!
Avatar billede misbruger Nybegynder
05. december 2003 - 11:44 #5
Hmmm. jeg tror jeg køber en bare for at teste... Den ser ganske interessant ud.
Avatar billede misbruger Nybegynder
05. december 2003 - 13:08 #6
Merci!