Avatar billede stylus Nybegynder
04. december 2003 - 14:40 Der er 10 kommentarer

Komplet overvågning af netværk.

hey!
Jeg har et netværk kørende som jeg skal have komplet overvåget: alle msn-samtaler, alle besøgte websider, alle passwords indtastet osv osv..
Hvilket program can do the trick?
Mvh
Stylus
Avatar billede cautoo Nybegynder
04. december 2003 - 15:15 #1
tjaaeee...
du sagde ikke om der var en server på netværket...

Hvis server:
det ville nok være lettest at have en net-sniffer på serveren, hvis du ikke har adgang til serveren, bør du nok heller ikke sniffe alle de ting.

Hvis der ikke er server, så bliver du nødt til at kigge på hvad deres computer sider, men det er vist ikk helt lovligt
Avatar billede stylus Nybegynder
04. december 2003 - 15:20 #2
det er mine egne computere........ 2 bærbare og en stationær, så... men grunden til at jeg vil overvåge dem er at der nogle gange er andre der låner lidt netadgang og jeg vil gerne vide om de misbruger det
Avatar billede cautoo Nybegynder
04. december 2003 - 15:26 #3
tjae, et snifferprorgram på computerne, et som måske kan køre i baggrunden og gemmer i en database :)
Avatar billede cautoo Nybegynder
04. december 2003 - 15:28 #4
her kan du finde en lille række af forskellige typer sniffere: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=sniffer&tg=dl-2001 prøv evt at se beskrivelse på nummer 2
Avatar billede sirdux Nybegynder
04. december 2003 - 16:04 #5
det kan gøres mere simpelt, sæt en Proxy server op og tillad kun internet gennem den, så vil du kunne samle alle de oplysninger som du måtte ønske
for at gøre det skal du sørge for at alle information fra din router/modem kun sendes til proxyserveren og at proxyserveren er den eneste som routeren acceptere ip/icmp/tcp/udp requests fra
Avatar billede sirdux Nybegynder
04. december 2003 - 16:05 #6
sniffer programmer får du kun de rå data, og det kan være svært at sætte dem sammen til noget sigende.
Avatar billede stylus Nybegynder
04. december 2003 - 16:09 #7
hvordan sætter jeg den op til kun at køre proxy server?
Avatar billede sirdux Nybegynder
04. december 2003 - 17:08 #8
både MS og linux/Unix har løsning hvor kan lave en proxy server, den koster selvfølgelig hos MS men den er nok også noget lettere at sætte op end en linux/unix box, hvis det er til hjemmet, ville jeg prøve at kigge på nogle af
de linux løsninger der er, normalt er vejledningen til installationen meget god også der, og så er det jo gratis (på nær prisen for computeren der skal være proxy)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. december 2003 - 18:45 #9
weblocker kan logge en del, man kan bare bede den om ikke at filtrere, kun logge, men det med passwords ka jeg ik li, hva ska du bruge det til ...
Avatar billede phm1970 Mester
17. maj 2004 - 15:51 #10
Nej registrering af passwords og private samtaler (messenger) er ikke bare moralsk forkert men vidst også direkte ulovligt. Altså hvis ikke du gør dem der bruger dine maskiner opmærksom på at det bliver logget.......