Avatar billede get2jensen Nybegynder
04. december 2003 - 11:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mappestruktur lavet på server fra anden maskine skal lukkes

Når vi logger på vores Mac OS X server fra vores Mac os 9.2 maskiner, er der på alle maskiner åbnet for en mappestruktur. Lukkes denne, åbnes den igen når vinduet lukkes og åbnes igen, og dette går igen på samtlige maskiner. Jeg har hørt at mapperne er foldet ud på én maskine, og at det er denne maskine der skal lukke strukturen igen. Hvis denne maskine så ikke er i brug mere, eller er gået kold og er blevet reinstalleret, hvad gør vi så?? Jeg vil gerne have mappestrukturen lukket, for det ser rodet ud at det hele er åbnet op.
Avatar billede macintosse Nybegynder
04. december 2003 - 11:22 #1
Jeg mener du skal lukke de på din server.
MacinTosse
Avatar billede macintosse Nybegynder
04. december 2003 - 11:22 #2
hovsa
Jeg mener du skal lukke den på din server.
MacinTosse
Avatar billede get2jensen Nybegynder
04. december 2003 - 11:31 #3
Hmm... Problemet er jo at serveren er en OS X, og brugermaskinerne er OS 9,2. Og når vi ser det fra serveren, er mapperne ikke lukket op...

Vores RAID der ligger på den server gik ned på et tidspunkt, og vi måtte genskabe alt data via vores backupbånd. Da vi genskabte det hele, kom problemet tilbage med de samme mapper. Kan det ligge i en indstillingsfil på serveren der måske kan slettes så det forsvinder??
Avatar billede macintosse Nybegynder
04. december 2003 - 11:51 #4
prøv at tage en info på mappen, så kan du se hvem der ejer rettighedderne til den, prøv så at lukken mappen der.
MacinTosse
Avatar billede macintosse Nybegynder
04. december 2003 - 11:57 #5
Jeg har et problem der ligner lidt.
Jeg sidder med system X og er logget ind på raiden som administrator og hvis jeg glemmer at lukke vinduerne efter mig klager mine system 9 brugere.
MacinTosse
Avatar billede get2jensen Nybegynder
04. december 2003 - 13:19 #6
Helt perfekt! Jeg loggede ind som brugeren cumulus på en af OS 9 maskinerne. Ikke på OS X serveren, og så kunne jeg lukke for mapperne.

Tak for hjælpen, tror jeg kan bruge dig en anden god gang! :-)

Send et svar, og få dine velfortjente point.
Avatar billede macintosse Nybegynder
04. december 2003 - 13:32 #7
your welcome
Det er jo det FEDE ved eksperten, der er altid nogen der kan hjælpe.
Du har vel set der er kommet en version 6 af Cumulus der også virker på OS X ikk’???
;-)
MacinTosse
Avatar billede get2jensen Nybegynder
04. december 2003 - 14:49 #8
Jo det har jeg bemærket. Vi har også købt fortsat opdatering deraf, så vi kan skifte til den nye version.