Avatar billede collaboration Nybegynder
03. december 2003 - 21:32 Der er 1 kommentar

Oprettelse af DMZ på SMC7004VBR

Hej
Jeg skal koble mig op på et VPN via min switch. Dette kan kun lade sig gøre hvis jeg opretter en demilitariseret zone. Dette skal ske ved at tildele PC´en en statisk IP adresse.
I opsætningsmenuen for switchen er der to kolonner:

1. Public IP adress 0.0.0.0
2. Client PC IP adress XXX.XXX.2.1

Hvilke IP adresser skal der stå i disse kolonner?
Avatar billede langbein Nybegynder
11. januar 2004 - 12:47 #1
Men har den en ekstra dmz port ? HVis firewall skal ha DMZ så må den jo ha 3 porter, WAN/Internet, DMZ og LAN. Har den det ? (Kjenner ikke SMC7004VBR annet enn som omtale på nettet men prinsippene for denne bør vel bli like som for de øvrige firewalls.)

Hvorfor behøver du å opprette en DMZ for å kjøre mot en VPN server ??

Hva menes med "Jeg skal koble mig op på et VPN via min switch." ?

Hvordan er de forskjellige maskinene plassert og hvordan skal det hele fungere, sånn rent praktisk ?