Avatar billede qualon Nybegynder
03. december 2003 - 21:26 Der er 6 kommentarer

Vurdering af hjemmeside

Jeg er nu så småt blevet færdig med min første hjemmeside... Men jeg mangler lige nogen eksperter til at vurdere det for mig... Jeg giver point til dem der vurdere og kommer med et ordentlig svar... siden hedder www.qualon.kagenet.dk

ps. jeg lærte html for 3 måneder siden, så det er ikke alverden..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. december 2003 - 21:46 #1
Here goes :)..

- grim baggrundsfarve (sorry)
- der er for meget mellemrum mellem menuen og main (lodret)
- menu og main er ikke på samme højde.. ser grimt ud
- de der pile i menuen.. udskift med noget andet.. f.eks. "-" eller "+".. eller andet
- væk med den der statusbar scroller.. røv irriterende..
- skrifter er ikke særlig pæn.. prøv Tahoma, størrelse 12px
- "Copiright" stavet forkert, skal være "Copyright"
- dit galleri er på engelsk, hvor resten af sitet er på dansk
- under "irc" & "case mod" står der "Denne side er ikke lavet inu".. "inu" skal være "endnu"
- din main er ikke placeret i toppen af tabellen.. ser ikke kønt ud.. brug <td valign="top">
- du har 2 kontakt forms? man kan kontakte qualon via begge..
- der skal mere styr på layoutet til "Upload" området
- under "Php-scripts", "Addgame" åbnes i hele vinduet i stedet for main området
- ved "fejl indtastninger" af url, fåes en fejl besked på engelsk, kontakt link der fører til en email adr i stedet for kontakt formen
- "Updates": der skal mere styr på layoutet
- Har lige oprettet en bruger med:
brugernavn: "' or a = a or ("
password: " "
rigtige navn: " "
email: "x@x.com"
website: "www.nosite.com"
kommentar: ""

/theSurfer.
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. december 2003 - 23:23 #2
Fin ide, men den der baggrundsfarve er nok lovlig dominerende.

Pas på dine marginer, billedet oppe tilvenstre har mindre margin foroven end forneden og for meget margin til siderne. (Kikker i Netscape 7)
Og din tekst har brug for lidt mere margin ud til kanten.

Sådan en menu med 15 punkter er fint for dig der kender siden. For en tilfældig besøgende er det ALT for mange menupunkter at skulle vælge imellem. Prøv om ikke du kan gruppere lidt. (fx kunne "IRC", "Tagwall", "Kontakt brugere" og "kontakt dig" altsammen slås sammen i eet menupunkt "kontakt".

Der er en login form og man kan 'oprette en bruger', men der står ikke en lyd om hvorfor man evt skulle ønske at gøre det.

nede tilvenster står der en masse bras der kun har interesse for dig selv. Hvis jeg ikke ved hvad klokken er kan jeg kikke på mit ur. Og hvis du vil skrive noget så bør du sørge for at det er korrekt. "Loaded in 0.00 msec" ! Jeg vil æde min gamle hat på at det du måler er den tid det tager php at generere siden, og ikke den tid det tager at loade siden til min browser.

Og for nu at være gennemført negativ så det det der med at blande store/små bogstaver bare fjollet, lige som den ned at zkrive 'z' iztedet for 's' allezteder hvor det ztår. Det forvirrer og gør teksten svær at læse. (men ok jeg synes også piercing er fjollet. Det rene hul i novedet).

mvh JakobA
Avatar billede qualon Nybegynder
04. december 2003 - 09:00 #3
Hvordan du kan sige noget om upload området undre mig... DU havde kun access 1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. december 2003 - 12:52 #4
Jeg kan ikke se hvorfor der skal være en radiobutton/option til "Access" på "opret bruger"-siden, når man kun kan vælge "1"..

"Hvordan du kan sige noget om upload området undre mig... DU havde kun access 1"
På "Upload"-siden kunne jeg se:
- de 3 filer der var oploadet, (klikket mig ind på billedet)
- hvem de var oploadet af
- hvornår, og hvor meget de fylder

Derfor skrev jeg "- der skal mere styr på layoutet til "Upload" området".. med det mente jeg en bedre opsætning af de data der vises (filnavn, bruger der har oploadet, osv..)
Gerne med nogle felter der beskriver informationen.. f.eks.:
[Fil] [Oploadet af] [dato, størrelse osv]

Det var måske ikke mening at jeg skulle kunne se den info?
Avatar billede qualon Nybegynder
04. december 2003 - 12:55 #5
nej det skulle det ikke... men det tro jeg jeg har lavet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. december 2003 - 13:05 #6
det tror jeg også, for jeg kan ikke se det mere :)