Avatar billede qualon Nybegynder
03. december 2003 - 14:22 Der er 13 kommentarer

Email fra hjemmeside

Hej... Jeg har lavet et login system.. Og hvis man glemmer sin kode skal man have mulighed for at få koden sendt til sin mail.. Men hvordan får jeg php til at sende til mail?
Avatar billede mr-super Nybegynder
03. december 2003 - 14:24 #1
Ved at connecter til din database med din række feks. USERS
også ID, username, kode
Så få den til og sende
Avatar billede qualon Nybegynder
03. december 2003 - 14:32 #2
jaja.. problemet er ikek at hente emailen og sån.. Men problemet er selve emailen.. hvordan får jeg php til det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 14:34 #3
http://php.net/mail

fx

mail("til@hvem.dom","Du har glemt","dit password: $password");
Avatar billede sukos Juniormester
03. december 2003 - 14:34 #4
mail("brugermail", "Din password", "Dit password er:\n". $password);
Avatar billede qualon Nybegynder
03. december 2003 - 14:44 #5
hmm forstå ikke hel... kan du ikke skrive alt hvad der skal stå hvis det skulle virke... jeg hæver point til 45
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 14:49 #6
Hvordan trække du de relevante data ud af databasen?
Avatar billede qualon Nybegynder
03. december 2003 - 14:54 #7
hmm det skal jeg nok lave... men bare ta at jeg har trukken den ud... og varren er $email og $password
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 15:05 #8
Ok, men så er det bare

mail($email,"Er du så glemsom??","Åbenbart: dit password er $password");
Avatar billede qualon Nybegynder
03. december 2003 - 15:32 #9
skal der ikke mere til?
Avatar billede qualon Nybegynder
03. december 2003 - 15:34 #10
skal der ikke afsender, og mail server og alt muligt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. december 2003 - 16:45 #11
Det er da pænt at sætte afsender på, men der skal ikke være mere:

mail($email,"Er du så glemsom??","Åbenbart: dit password er $password","From: julemandens@værksted.nordpol");
Avatar billede hojben Novice
24. januar 2005 - 15:06 #12
skal der lukkes??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2005 - 15:25 #13
Hvorfor genererer det dig, hojben, at dette spørgsmål ikke er lukket?
Skal vi ikke blot lade eksperten.dk selv advisere spørgeren om det - hvis de
synes det er vigtigt - så vi andre slipper for at få ligegyldige mails?