Avatar billede zc Nybegynder
14. januar 2001 - 18:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammensætning af billeder renderet i 3Dsmax

Hvilket program er bedst til at sammensætte BMP billeder renderet i 3Dsmax til en AVI fil?

Jeg kan bruge Adobe Premiere, men det kommer til at tage 100 år at sammensætte alle 1500 billeder jeg har haft 6 maskiner til at rendere de sidste 60 timer..

Så findes der et program der eventuelt selv kunne tage alle billederne fra en mappe og sammensætte dem til en AVI med 25-30 Frames pr sek.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. januar 2001 - 23:53 #1
3D studiomax kan lave en AVI fil under renderingsprocessen, så du burde sætte den rigtig op fra starten. Så ville der kun være 6 AVI filer, som du skulle sætte sammen i Adobe Premiere.
Hvis billederne har fortløbende nummer, så kan flash sætte dem sammen fortløbende i en process. Derefter kan du eksportere dem til AVI eller Quicktime formatet.
Avatar billede zc Nybegynder
15. januar 2001 - 00:03 #2
Ideen med at lave det hele i billeder, var at minske skaden ved et eventuelt nedbryd af en af computerne. Hvis jeg lavede det direkte til 6 AVI filer ville jeg skulle starte forfra med en fil, hvis computeren nu gik ned (det er jo set før).

Jeg vil kigge på Flash, men er også lige blevet anbefalet XingMPEG encoder.

tak for svaret, vender tilbage..
Avatar billede zc Nybegynder
15. januar 2001 - 00:26 #3
Jeg har lige løst opgaven med XingMPEG encoder, det var pære nemt når det kom til stykket.

Men jeg gider dig de 60 points alligevel, for det hurtige svar. :)
Avatar billede alsace Nybegynder
15. januar 2001 - 13:14 #4
Jah, Xing kan være meget nyttig til sådanne formål. Jeg mener dog, at mpeg\'er der er sat sammen i XingMPEG encoder har en noget dårligere kvalitet end nogle af de andre mpeg encodere der findes. Derudover har jeg haft et problem med at Xing encoderen \'kagede i det\' ved mange frames.