Avatar billede balderbalder Nybegynder
03. december 2003 - 00:20 Der er 17 kommentarer

overføre data fra en pc til en anden

jeg har købt en ny pc med styresystem windows XP. Min ganmle pc har Windows Me. jeg ønsker ikke at oprette et egentligt netværk, men alene at overføre data fra den gamle til den nye. Hvordan gør jeg det nemmest, helt uden at oprette netværk??
Venlig hilsen Jørgen
Avatar billede mindless Nybegynder
03. december 2003 - 00:33 #1
Sætter disken fra den gamle PC over i den nye, og så er det bare og kopiere fra disk til disk.
Du skal for øvrigt lige huske at sætte den gamle disk til slave, hvis du da ikke sætter den i stedet for CD-drevet midlertidig.
Avatar billede tumben Novice
03. december 2003 - 01:00 #2
ja..fuldstændigt som mindless siger...det kan ikke være nemmere :-)
Avatar billede sirdux Nybegynder
03. december 2003 - 10:11 #3
tjaa så har den jo ikke så meget med netværk at gøre ;o)
Avatar billede tumben Novice
03. december 2003 - 10:16 #4
sirdux...?????..hvad mener du...det er jo det der er meningen...du konstanterer eller ???
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
03. december 2003 - 12:53 #5
Et netkort i hver maskine og et crossoverkabel imellem.
Gå ind på ME-maskinen og klik programmer, Tilbehør, Kommunikation, Guiden hjemmenetværk og følg proceduren.

Du kan lave samme procedure på XP-maskinen
Eller
Kopiere guiden hjemmenetværk fra ME over på en diskette og installere den på XP - kør den.
Så skal du bare have samme arbejdsgruppe og forskellige navne på maskinerne
Så kan du overføre data til de mapper, du har valgt som shared på de to maskiner.

Thats it
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
03. december 2003 - 12:55 #6
Intet netværk!!??
Det er ikke sikkert den gamle harddisk uden videre vil snakke med den nye, når de sættes sammen - så derfor netværk!!!
Avatar billede tumben Novice
03. december 2003 - 13:06 #7
ævl
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
03. december 2003 - 14:45 #8
Ja, du er helt sikkert eksperten på området, siden det aldrig er sket for dig, eller har hørt om det før!
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
03. december 2003 - 15:06 #9
Har du så heller aldrig hørt udtrykket hardwarekompatibilitet?
Da overdrivelse fremmer forståelsen kunne der være tale om en scsi-disk.
Avatar billede tumben Novice
03. december 2003 - 15:14 #10
jaja godt ord igen....det var ikke ment så slemt...men han havde vel nok skrevet det hvis det var en scsidisk...og derudover har jeg lavet pc i 10 år og aldrig stødt på dit problem...og jeg overfører data ca 5 gange om ugen
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
03. december 2003 - 15:25 #11
Mærkelig nok er jeg stødt på det problem hele 3 gange - og IBM har haft en arbejdsgruppe arbejdende for at finde en generel løsning. Resultatet kender jeg ikke. Men spørg eksempelvis Compaq, så kender de om nogen til problemet...
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
03. december 2003 - 15:33 #12
Der kan være tale om en uheldig konstellation mellem bundkort,HD og CPU
Avatar billede sirdux Nybegynder
03. december 2003 - 16:28 #13
>>Tumben : Jeg mener at hvis du tager en HDD fra en maskine og sætter den i en anden for at kopiere, så har det jo intet med netværk at gøre hvilket dette spørgsmål ligger under som topic
Avatar billede tumben Novice
03. december 2003 - 16:51 #14
aaaarr ok ;-) jeg havde ikke set at det lå i en forkert kategori
Avatar billede balderbalder Nybegynder
04. december 2003 - 15:10 #15
Tak for de mange gode råd, jeg er da ked af, hvis jeg har placeret mit spørgsmål under en forkert karegori. Det er rigtigt forstået, at jeg helst vill evære fri for at oprette netværk, dette har jeg nemlig ikke prøvet for, men engang skal jo være den første. At flytte harddisken er for mig en procedure, jeg heller ikke har prøvet, og i betragtning af, at jeg kun skal kopiere en gang, da ikke skal bruge den gamle pc mere, lyder det meget besværligt, og jeg vil helt sikkert lave en masse fejl. Da den eneste mulighed er for at kopiere, såvidt jeg har forstået, er at oprette netvætk, må jeg vel se at komme igang med det. tak endnu engang.
Venlig hilsen Jørgen
Avatar billede tumben Novice
04. december 2003 - 16:07 #16
det er betydeligt lettere at tage harddisken ud....over i den anden Pc...tage kablet ud af cddrevet  (læg mærke til hvad vej markeringen på kablet vender i forhold til harddisken)....sætte den ind i den gamle harddisk....sætte strømkablet på....tænde....gå ind i my computer.....dobbelklikke på dit "gamle" drev....og kopiere over på den ny harddisk.....

det tager 5 minutter....og er så nemt som det lyder.....istedet for at bruge timer på at få netværket til at virke....men hvis du foretrækker det så værsgo....men det er og be om problemer iforhold til protokoller....shares...rettigheder osv....
Avatar billede tumben Novice
07. december 2003 - 16:28 #17
og det var et svar