Avatar billede natpigen Nybegynder
02. december 2003 - 22:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mit skrivebord er tomt

Sådan, har samme problem som de andre med denne overskrift.
desktop uden ikoner og proceslinje...
har set de har skullet installere de to programmer, dem har jeg hentet og installeret, de rvar dog problemer medmed at opdatere spybot, da progr. (svarer ikke). men har scannet, og kørt det andet prg bagefter, og har gemt min log, den er er:
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\progra~1\ddm\sysu.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Winamp\Winamp.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Documents and Settings\Natasja Rasmussen\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sol.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.euro.dell.com/
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: MyWebSearch Search Assistant BHO - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\1.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: mwsBar BHO - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSBAR.DLL
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: My &Web Search - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bacstray] BacsTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDSentry] C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\Programmer\ICQ\ICQNet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\1.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ToUcamVProperty] C:\Programmer\Philips ToUcam Camera\VProperty.exe
O4 - HKLM\..\Run: [50077456.exe] C:\WINDOWS\System32\50077456.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FIMPS] C:\WINDOWS\FIMPS.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - HKLM\..\RunOnce: [sysu] "C:\progra~1\ddm\sysu.exe"
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ] C:\Programmer\ICQ\ICQ.exe -trayboot
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Photo Express Calendar Checker SE.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.6.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F5192746-22D6-41BD-9D2D-1E75D14FBD3C} (ddm_download.ddm_control) - http://216.65.38.226/crack.CAB

håber en af jer vil kigge på den, og hjælpe mig med hvlke filer jeg skal slette.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. december 2003 - 22:30 #1
Jeg skal nok kigge på den, er faktisk allerede i fuld gang.
Avatar billede natpigen Nybegynder
02. december 2003 - 22:31 #2
mange tak....
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. december 2003 - 23:14 #3
Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for alle disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O2 - BHO: MyWebSearch Search Assistant BHO - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\1.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: mwsBar BHO - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSBAR.DLL

O3 - Toolbar: My &Web Search - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSBAR.DLL

O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\1.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [50077456.exe] C:\WINDOWS\System32\50077456.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [sysu] "C:\progra~1\ddm\sysu.exe"

O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.6.cabO16 - DPF: {F5192746-22D6-41BD-9D2D-1E75D14FBD3C} (ddm_download.ddm_control) - http://216.65.38.226/crack.CAB

Fimps = fiber intergrity monitoring pc software er det noget du selv har installeret. Hvis ikke så fixes denne også:
O4 - HKLM\..\Run: [FIMPS] C:\WINDOWS\FIMPS.exe

Genstart i fejlsikret tilstand, find og slet disse:
C:\progra~1\ddm\sysu.exe  Se også om den evt ligger i tilføj/fjern prg.
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe

Afslut med at gå ud og onlinescanne for virus. Det kan du gøre her: http://pandasoftware.com/activescan/

Og så skal du genstarte igen, og tage en ny hijackthis scanning. Ny log herind til tjek.

Aovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede natpigen Nybegynder
03. december 2003 - 00:02 #4
ok.. den havde lidt problemer.. eller den kom med en meddelelse om at den ikke kunne finde den fil... den jeg slettede (ddm)...det blir den ikke ved med at meddele vel???

her loggen.. nice at se sine ikoner igen :)
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\WINDOWS\System32\BacsTray.exe
C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\Programmer\Philips ToUcam Camera\VProperty.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
C:\Programmer\ICQ\ICQ.exe
C:\Documents and Settings\Natasja Rasmussen\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 3 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.euro.dell.com/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bacstray] BacsTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDSentry] C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\Programmer\ICQ\ICQNet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PE2CKFNT SE] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\ChkFont.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ToUcamVProperty] C:\Programmer\Philips ToUcam Camera\VProperty.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ] C:\Programmer\ICQ\ICQ.exe -trayboot
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Photo Express Calendar Checker SE.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 2 SE\CalCheck.exe
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. december 2003 - 00:14 #5
(ddm) den skulle væk. Den kommer forhåbentlig ikke igen den meddelelse, men hvis det gør, så må du finde den henvisning i win.ini og slette den herfra.

Men bortset fra det, så ser det jo godt ud nu. Du kan aktiver din systemgendannelse igen, du er heldigvis clean. Dejligt det lykkedes.

Lidt råd med på vejen. Gå ind på vores hjemmeside under værktøjer: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Her ligger nogle rigtig gode værktøjer, som kan sikre dig mod sådanne "uheld" for fremtiden. De prg. som jeg syntes du især skal kigge på og installere er: IE-Spyad - Spywareblaster - SpywarGuard - EmtyTempFolder og Ad-aware. De gør faktisk så meget, at du frit kan surfe omkring uden at du skal bekymre dig om utøj. Husk også at onlinescanne for spy og virus engang imellem, også selvom du kører med en fast virusscanner. Pøj pøj
Avatar billede natpigen Nybegynder
03. december 2003 - 00:18 #6
håber du har fået pointsene
.....maange tak..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. december 2003 - 00:19 #7
Velbekommen, og jo tak jeg har lige fået dem. Takker ;) jeg var glad for at jeg kunne hjælpe dig.