Avatar billede mr_sphinx Nybegynder
02. december 2003 - 19:32 Der er 7 kommentarer

Hvordan ser det ud?

Hey People,

Hvordan ser min hp ud ? Er den brugervenlig?

www.ebbern.tk
Avatar billede babyworm Nybegynder
02. december 2003 - 19:35 #1
Meget flot design, bortset fra den lange loadtid der er på menuen.

Syntes at man slapper af i øjene når man kigger på siden :)
Avatar billede cob Nybegynder
02. december 2003 - 20:09 #2
brugervenlighed i gængs forstand kan man vist ikke tale om i forbindelse med din hjemmeside....
Avatar billede vialli09 Praktikant
02. december 2003 - 23:24 #3
det er du sluppet godt fra, dejlig afslappet og gode farver
Avatar billede staz Nybegynder
03. december 2003 - 09:27 #4
Synes den er noget kedelig. Farverne er ok, men der er ikke meget på den side der kan få mig til at blive der mere end 10 sek. Især når det kun er de første to menupunkter der virker =)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
03. december 2003 - 18:13 #5
Ok design.. Men der er ikke meget at lave på den.. Det  tager rimelig lang tid at loade.. Men ellers er den vel ok!
Avatar billede nstenberg Nybegynder
10. december 2003 - 13:00 #6
Hej

Jeg har kigget lidt på din side. På en skala fra 1 til 5, hvor 5 er bedst, vil jeg give den 3.

Der er lige lovligt megen nytteløs flash på siden.

Nedenfor er min begrundelse:

*FRAMES & IFRAMES*
Du bruger frames. Frames - i mangel af et bedre ord - stinker. Der opstår bl.a. problemer med uskrivning. Læs http://www.useit.com/alertbox/9612.html
Du opnår samme funktionalitet med et alm. <table>.
Hvis du tit opdaterer din side - og dermed skal ændre i din menu e.l., kan ASP eller
PHP-metoderne anbefales. Læs http://www.html.dk/tutorials/ssi/

*RULLEPANELET*
Man kan næsten ikke se rullepanelet. Det ville være mere brugervenligt, hvis du gjorde det let genkendeligt. Eller endnu bedre: Lod være med at inkludere det i din CSS.

*LINK; UNDERLINE MANGLER*
Det er okay at dine links ikke er understregede pr. default, men der burde komme en underlinie, ved onMouseOver/hover. Evt. et skift i baggrundsfarven.

*LINK; SPECIEL FARVE MANGLER*
Det er okay ikke at have understregede links, eller links uden en speficik baggrundsfarve i den primære menu. Men i selve teksten, samt i sekundære menuer og i breadcrums, bør de - udover at være understregede - have en særskildt farve eller en baggrundsfarve (#eeeeee plejer at være en god baggrundsfarve); begge dele er rigtigt godt.

*BEDRE KATEGORISERING*
Prøv med en ny og mere overskuelig kategorisering af dine sider.

*BREADCRUMS MANGER*
Det kan måske være en god ide med et såkaldt "Breadcrumb trail"... ligesom i Hans & Grethe... Læs mere på: http://jerz.setonhill.edu/writing/e-text/navigation.htm#Breadcrumb

*UNDGÅ DEEP-LINKING*
Hvis du vil, kan du undfå deep-linking via søgerobotter ved, at tilføje følgende til <head>-sektionen: <META NAME="robots" CONTENT="noindex">

*RESUME/HVAD HANDLER DEN KONKRETE SIDE OM*
Lav en lille boks med et ultra kort (gerne punktopstillet) resume af, hvad den konkrete side læseren kigger på handler om. Læs http://www.useit.com/alertbox/20010722.html

*LINK TITLER*
Ved at tilføje TITLE til et link, kan man lave en nydelig lille popup-bobbel, hvori du kan fortælle, hvor man bliver ført hen, hvis man klikker på linket. Læs http://www.useit.com/alertbox/980111.html

*SKRIFTTYPER*
De er lige lovligt små. 10pt eller 11pt (ikke px) ville være dejligt.

BROWSER-TEST

Mozilla 1.5: OK
Internet Explorer 6: OK

/ Nikolaj

Husk iøvrigt: http://www.w3.org/Provider/Style/URI (Cool URI's don't change)
Avatar billede Slawomir Seniormester
10. december 2003 - 13:02 #7
.