Avatar billede mads.f Nybegynder
02. december 2003 - 11:26 Der er 2 kommentarer

XML - Hvad og hvor?

Jeg sidder og bøvler lidt med at få mit XML til at virke når jeg kører det dynaniske tekstfelter gennem moveClips.

Lad os tage et eksempel:

Jeg har et dynamisk textfelt som jeg har smidt ind i et moveClip og lavet en motiontween hvor jeg ændrer på alpha (så der kommer en fade-effekt). Derefter er movieClip'et lagt ud på scenen.
Det virker ikke - jeg kan ikke se indholdet der skulle hnetes fra min xml-fil.

Kan man ikke bruge dynamisk indhold i moviceClips, eller er der en smart måde at loade xml'en ind på?
Avatar billede docks Nybegynder
02. december 2003 - 11:44 #1
Så vidt jeg kan huske kan du ikke bruge alpha tween på dynamiske texfelter og heller ikke masker :(
Avatar billede _k Nybegynder
02. december 2003 - 13:32 #2
Du kan godt bruge dynamisk indhold i mc'er!

Men som docks er inde på, opstår der problemer med tekstfelter når du gør sjove ting med det mc de ligger i. Derfor skal du embedde fonten på dine tekstfelter. Det plejer at virker (i hvert fald når man bruger masker :o)