Avatar billede erikmailand Nybegynder
01. december 2003 - 18:03 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

kopiere alle navne på filer til word?

Hej Eksperter...
Jeg kom til at tænk på om det er muligt at kopiere navne på filer til et word dokument...

Står nemmelig ofte med 30-40 filer hvor jeg gerne vil ha navnet på filerne kopiret til et word eller excel dokument... kan dette lade sig gøre?????
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. december 2003 - 18:15 #1
Det skulle jeg mene.

Start en dos promt (start - kør - skriv cmd) Gå ind i det relevente bibliotek. CD .. for at gå baglæns i strukturen og CD biblioteksnavn for at gå frem ad.

Når du står i biblioteket skriver du Dir >>filnavn.txt. du vil nu have en txt fil af dine filer, den kan åbnes af word og ændres til .doc
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2003 - 18:23 #2
I nyere Windows kan man også bare markere navnene med mus, trykke retur og
paste det ind i word.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
01. december 2003 - 18:43 #3
Har prøvet begge dele....

dos er smart nok, bort set fra at den skriver urelevante ting (feks. tid/dato osv) det tager jo en del tid at fjerne....

det triks med bare at kopiere filerne er knap så godt, da filerne bliver kopieret ind i word som "rammer"

Har i andre forslag?? jeg skal kun ha selve filnavnet (Hvis det kan la sig gøre)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2003 - 19:08 #4
Kan du ikke bare bruge:

dir/w

?
Avatar billede erikmailand Nybegynder
01. december 2003 - 19:14 #5
jo det hjalp meget på det.... i deler point da jeg nok kommer til at bruge begger jeres svar :-)

Arne V gider du indlægge et svar så jeg kan sende point afsted....
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2003 - 19:23 #6
svar
Avatar billede erikmailand Nybegynder
01. december 2003 - 19:26 #7
I skal ha mange tak for hjælpen!!!